Principal vrea să intre în primii cinci producători de mezeluri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Strategia va fi susţinută prin investiţii în promovare şi lansarea de noi produse care nu sunt încă comercializate în ţara noastră Compania Principal, care deţine brandul Salonta,

Strategia va fi susţinută prin investiţii în promovare şi lansarea de noi produse care nu sunt încă comercializate în ţara noastră

Compania Principal, care deţine brandul Salonta, lider de piaţă pe segmentul mezelurilor crud-uscate, şi-a stabilit ca obiectiv intrarea în primii cinci producători naţionali. Termenul pentru atingerea acestei ţinte este estimat la maximum doi ani, iar strategia ce va fi aplicată vizează o promovare media tot mai agresivă, în paralel cu lansarea de noi produse care în prezent nu sunt comercializate pe piaţa românească.

"Investiţiile în promovare s-au cifrat în 2006 la 5,5 milioane de euro, iar pentru anul în curs, sumele alocate se ridică la 6,5 milioane de euro", a declarat, pentru Adevărul, Radu Dumitrescu, brand manager al companiei Principal.

Creşteri ale vânzărilor cu 75 de procente

Sfârşitul anului 2006 a însemnat şi o perioadă de vârf pentru vânzările de produse premium, care au adus o creştere de 1% a cotei de piaţă pentru Salonta, care a ajuns să domine 12,6%, surclasând astfel compania Cris-Tim. "Produsele Salonta au reuşit să se detaşeze de cele ale competitorilor, plecând de la o cotă de piaţă de 8% în decembrie-ianuarie 2006 şi atingând 12,6% în decembrie-ianuarie 2007. Vânzările au înregistrat astfel o creştere semnificativă de 75%, procent raportat la aceeaşi perioadă", spune Dumitrescu. Evoluţia spectaculoasă este pusă pe seama campaniilor de promovare care au dat roade. Pentru susţinerea acestei evoluţii, fabrica din Salonta va beneficia în acest an de investiţii totale de aproximativ 1,2 milioane de euro, în vederea majorării capacităţii de producţie de la 140 de tone/lună la 200 de tone/lună, până în 2008. În plus, vânzările Salonta au înregistrat o creştere de 150% în perioada noiembrie 2005-noiembrie 2006, evoluţia pentru anul în curs fiind estimată la peste 60%. Vânzările realizate în Bucureşti reprezintă aproximativ 15% din totalul vânzărilor, în acest procent nefiind incluse vânzările către marile lanţuri de retail. Prin intermediul marilor lanţuri de magazine din ţară, vânzările Principal Company reprezintă 30% din total.

Investiţii pentru majorarea capacităţii de producţie

Deşi produsele premium încep să prindă tot mai mult la consumator, categoria fiert-afumate nu este însă de neglijat, motiv pentru care şi această categorie va fi dezvoltată. Astfel, un program mai amplu de investiţii va fi necesar la fabrica specializată în producţia de mezeluri fierte şi afumate pe care Principal o deţine la Filipeştii de Pădure, în judeţul Prahova. "În prezent, capacitatea de producţie de aici este de 30 de tone/ zi, însă ea va ajunge la 100 de tone/zi, în urma unor investiţii cifrate la 2,8 milioane de euro", spune Dumitrescu. Cota de piaţă deţinută de Principal pe segmentul mezelurilor fiert-afumate este de 0,6%. În prezent, pentru distribuţia produselor Principal, Matache Măcelaru şi Salonta, compania lucrează cu 2.500 de magazine la nivel naţional, însă în acest an numărul de magazine va fi dublat. Creşterea numărului de magazine se va realiza la nivel naţional, pentru o acoperire echilibrată a regiunilor ţării. Compania Principal se află în portofoliul acţionarilor Murfatlar.

10% din piaţă este reprezentată de produsele crud-uscate

Cifra de afaceri a companiei Principal a fost în 2006 de 15 milioane de euro, din care jumătate este asigurată de mezelurile din categoria premium Salonta. "Pentru 2007 ne-am bugetat o cifră de afaceri dublă, până la valoarea de 34 milioane de euro", a precizat Dumitrescu. Potrivit reprezentantului companiei Principal, piaţa de mezeluri se ridică la peste 800 milioane de euro, creşterea medie anuală fiind de 5%. "Segmentul de mezeluri crud-uscate a crescut în 2006 cu 17%, într-un ritm mai alert decât piaţa. În valoare, acest segment reprezintă 10% din piaţa totală, în timp ce în volum atinge 5 procente", a declarat Radu Dumitrescu. Potrivit acestuia, piaţa mezelurilor crud-uscate va înregistra o creştere de peste 20%, în următorii doi-trei ani, în condiţiile în care românii vor prefera tot mai mult acest segment. În plus, un trend crescător este aşteptat să se evidenţieze şi în ceea ce priveşte ponderea produselor ambalate. În prezent, 10% din mezelurile comercializate în ţara noastră sunt ambalate, însă procentul este estimat să ajungă la 20%-25%, în următorii doi-trei ani, evoluţie favorizată, în primul rând, de dezvoltarea accentuată a comerţului modern.

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite