Primăria lui Videanu i-a "răsplătit" pe voluntarii lui Băsescu

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Firmele Euroconstruct, PA&Co, Eurovia şi Tehnologica Radion, care au curăţat la începutul lunii august gunoaiele de la periferia Capitalei, au primit fără licitaţie suplimentări de zeci de

Firmele Euroconstruct, PA&Co, Eurovia şi Tehnologica Radion, care au curăţat la începutul lunii august gunoaiele de la periferia Capitalei, au primit fără licitaţie suplimentări de zeci de milioane de euro pentru lucrări aflate în execuţie.

Metoda "adiţionalelor" funcţioneză fără probleme şi la Primăria Capitalei. Patru dintre firmele care au răspuns la apelul preşedintelui Traian Băsescu pentru a salubriza zona Glina au beneficiat de o majorare a sumelor de bani pentru lucrări licitate anul trecut. Totul, fără licitaţie, chiar dacă valorile suplimentare depăşesc limita a 50% impusă de lege. Astfel, prin decizia luată joi de Consiliul General, firmele au primit în plus sume de până la 28.951.011 de euro.

Cele patru firme, Euroconstruct, PA&Co, Eurovia Internaţional şi Tehnologica Radion, lucrează deja pe Şoseaua Colentina, Şoseaua Olteniţei şi, respectiv, pe Calea Moşilor.

Căşuneanu + Besciu = 26.866.006 de euro

Valorile suplimentare au fost deja votate de consilierii generali în şedinţa de joia trecută, deşi proiectul a fost discutat de comisiile de specialitate încă din luna iulie.
Firmele Euroconstruct şi PA&Co Internaţional, administrate de patronul restaurantului Golden Blitz, Dan Besciu, şi de omul de afaceri Costel Căşuneanu au obţinut o majorare a contractului cu aproape 27 milioane de euro. Iniţial, anul trecut, asocierea de firme a obţinut prin licitaţie publică reabilitarea Şoselei Olteniţei, între Eroii Revoluţiei şi ieşirea din Bucureşti. Valoarea iniţială a contractului, stabilită în urma licitaţiei, a fost de 45.739.999 de euro, iar valoarea suplimentară a ajuns la 72.606.005 de euro.

Motivul: construirea unor parcări, mărirea tronsonului de tramvai cu aproape doi kilometri, înlocuirea a peste 300 de stâlpi de beton cu stâlpi metalici şi amenajarea unor peroane şi staţii de tramvai şi modernizarea unor trotuare.

Fost coleg din PD, răsplătit

De binefacere a beneficiat şi firma Eurovia, administrată de fostul deputat PD, Dan Cazacu. El a renunţat la funcţia din partid în favoarea afacerilor. Şi nu a greşit. Lucrarea de pe Şoseaua Colentina, licitată de Eurovia, în asociere cu două consorţii din Austria şi Germania, având valoarea iniţială de 50.417.516 de euro, a ajuns la 79.368.572 de euro după suplimentarea indicatorilor. "Cea mai mare parte a contractului o reprezintă pasajul de la Doamna Ghica. Este un proiect nou, modificat.

În mare majoritate, execuţia o fac firmele din Germania şi Austria, noi ne ocupăm de covoarele asfaltice", ne-a spus şeful Eurovia, Dan Cazacu. Pe Colentina apar suplimentar parcări, management de trafic, înlocuirea stâlpilor de beton cu cei metalici şi modificarea totală a proiectului pentru execuţia pasajului de la Doamna Ghica a cărui valoare creşte de la 14.685.805 de euro la 29.400.000 de euro. "Nu acuz pe nimeni că s‑au dat banii. Dar nu îmi place că s-a făcut fără licitaţie. Se depăşeşte şi la Colentina, şi la Olteniţei valoarea de 50 la sută, atât cât permite legea. Cred că trebuia făcută licitaţie", a declarat consilierul general Victor Adâr.

Suplimentare şi pe Moşilor

Cu toate că o mare parte a lucrării a fost finalizată pe Calea Moşilor, suplimentarea fondurilor arată că firma Tehnologica Radion nu a muncit degeaba. Asociată cu alte două firme, Tehnologica a câştigat licitaţia în urmă cu un an cu suma de 39.220.068 de euro, iar, după suplimentare, valoarea lucrării a ajuns la 57.831.833 de euro. Potrivit documentaţiei transmise consilierilor generali pentru dezbatere, diferenţa apare din construcţia câte unei benzi pe sens, parcări de-a lungul străzii, înlocuirea stâlpilor de beton cu alţii metalici, management de trafic şi câteva lucrări la reţelele de tramvai şi troleibuz.

Încă un lucru interesant în toate cele trei cazuri este că valoarea investiţiilor a fost calculată la un curs valutar de 3,6765 lei/euro. "Putem schimba indicatorii tehnico-economici în limita a 50 la sută, fără licitaţie. Ne permite legea", a spus Adriean Videanu în timpul şedinţei de consiliu de joia trecută, când s-a votat proiectul în cauză. Ieri, Primăria Municipiului Bucureşti a transmis un comunicat care întăreşte afirmaţia lui Videanu: "Lucrările suplimentare vor fi executate cu respectarea în totalitate a legislaţiei în vigoare privind atribuirea contractelor de lucrări şi în limita valorilor permise de lege". Însă calculele arată că, pentru şoselele Olteniţei şi Colentina, valorile suplimentare sunt mult mai mari de 50% din valoarea iniţială licitată.

Mobilizarea de la Glina

În urma vizitei de la Glina de la începutul lunii august, preşedintele Traian Băsescu a mobilizat firmele de construcţii cu care a lucrat pe vremea când era ministru şi primar pentru a ridica munţii de gunoaie de pe marginea drumului. Costul acţiunii, asumat de firmele respective, a fost de aproximativ 100.000 de euro. Edilul-şef a spus că nu are nicio atribuţie în salubrizarea zonei. "Ştiţi cine se ocupă de salubrizare în Bucureşti? Primarii de sector!", a replicat primarul Adriean Videanu într-o emisiune televizată.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite