Primaria Capitalei nu stie unde se afla sute de dosare depuse in baza Legii 10

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Comisia de aplicare a Legii 10/2001 din Primaria Capitalei a ratacit cateva sute de dosare intocmite pentru retrocedarea unor imobile nationalizate de regimul comunist. Desi unele surse estimeaza la

Comisia de aplicare a Legii 10/2001 din Primaria Capitalei a ratacit cateva sute de dosare intocmite pentru retrocedarea unor imobile nationalizate de regimul comunist. Desi unele surse estimeaza la ordinul miilor numarul dosarelor devenite "de negasit", Dumitru Stanescu, secretarul comisiei, spune ca multe dintre plangerile depuse in acest sens de diversi cetateni sunt neintemeiate. "Dosarele exista, multe s-au gasit la alte departamente din primarie, aflate spre solutionare. De exemplu, unele dosare se afla la Directia de Evidenta Imobiliara si Cadastrala, iar cei de la Legea 10 nu mai stiu unde se afla. Asta se intampla din lipsa de comunicare intre cei care ocupa functii de executie. Pentru un functionar e mult mai usor sa spuna ca nu are dosarul, in loc sa stea sa-l caute", explica secretarul Stanescu. El spune ca este foarte mic numarul oamenilor care lucreaza la rezolvarea celor aproape 40.000 de cereri depuse pentru retrocedarea imobilelor nationalizate. Stanescu sustine ca unele dosare sunt conexate cu altele, dar acest lucru nu se cunoaste. "Nu cred ca numarul actelor ratacite ajunge la cateva mii, ci poate la cateva sute, unele fiind conexate, de aceea petentilor li se pare ca au disparut. In plus, in privinta angajatilor, suntem deja in situatie critica. Foarte multi oameni au plecat din cauza stresului in care lucrau si acum au ramas doar 7-8 oameni cu functii de executie. Chiar si redactarea dispozitiilor ce trebuie semnate de primarul general pe baza deciziilor Comisiei, se face de un singur om, la un calculator. Este adevarat, avem in plan sa angajam in ianuarie 2005 inca vreo 20-30 de persoane, dar pe contract, intrucat posturile de functionari sunt in continuare blocate. Tot de la anul, vrem sa asiguram si spatii de depozitare si un sistem de arhivare a dosarelor, astfel incat sa se stie in orice moment cine a luat un dosar si cand il aduce", a mai spus Stanescu. Pe de alta parte, eforturile bugetare de sute de mii de euro facute de Primaria Capitalei pentru informatizare au fost zadarnice, dosarele fiind gestionate in continuare tot pe baza de hartii sau mici intelegeri de genul "da-mi dosarul si ti-l aduc repede inapoi". "Evidenta si gestionarea documentelor prin sistemul informatic nu este posibila, pentru ca nu se folosesc in suficienta masura programele instalate prin informatizare. De altfel, Directia de Evidenta Imobiliara si Cadastrala a incercat intr-o perioada sa tina evidenta acestor dosare, dar nu s-a putut", a conchis Stanescu. Pana in prezent, la Primaria Capitalei au fost depuse in total 40.425 de dosare, iar primarul general a emis 3.567 de dispozitii si, pe baza lor, s-au incheiat doar 1.275 de procese-verbale de punere in posesie la Administratia Fondului Imobiliar, de aceste acte beneficiind in total 2.198 persoane.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite