Premierul Harley, salvat de reflexe

0
Publicat:
Ultima actualizare:

care se deplasa regulamentar pe sensul opus. Conform purtătorului de cuvânt al guvernului, Tăriceanu era însoţit de un echipaj al Serviciului de Protecţie şi Pază, aşa cum este prevăzut în

care se deplasa regulamentar pe sensul opus. Conform purtătorului de cuvânt al guvernului, Tăriceanu era însoţit de un echipaj al Serviciului de Protecţie şi Pază, aşa cum este prevăzut în regulament. Sepepiştii au fost cei care au acordat primele îngrijiri şi au anunţat Salvarea şi Poliţia.
Din primele cercetări făcute la faţa locului a reieşit că Tăriceanu a sărit de pe motocicletă în momentul în care şi-a dat seama că nu mai poate s-o controleze. Poliţiştii spun că acest reflex i-ar fi salvat viaţa premierului, care a scăpat doar cu o entorsă la genunchi. Pe asfalt, la aproximativ 10-15 metri de locul impactului, puteau fi văzute urmele lăsate de barele de protecţie ale motocicletei. La rândul său, şoferul Fordului, un angajat al firmei Dupont România, a încercat să evite ciocnirea încercând să iasă în exteriorul drumului. Cu toate acestea, izbitura a fost puternică, declanşând cele două airbaguri frontale ale Fordului Mondeo. Toată partea frontală a maşinii a fost făcută zob, impactul ajungând până la motor. De altfel, Fordul a fost ridicat de la locul accidentului pe o platformă.
Conform legii, poliţiştii i-au reţinut permisul de conducere premierului până la finalizarea cercetărilor. În acest timp, Tăriceanu are însă voie să conducă în baza unei dovezi de circulaţie eliberate marţi seara. După ce Poliţia Rutieră va finaliza cercetările, dosarul va fi trimis către Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, autoritatea abilitată să-l cerceteze pe premier. Tăriceanu ar putea, cel mult, să rămână fără permis pentru o perioadă de 90 de zile şi o amendă.

SPP nu are nicio răspundere
Pentru că premierul Călin Popescu Tăriceanu a "notificat în scris" că îşi asumă răspunderea pentru astfel de situaţii, Serviciul de Pază şi Protecţie este exonerat de orice responsabilitate în cazul în care acesta este implicat în vreun accident în timp ce conduce un autovehicul pe drumurile publice. "Primul-ministru, domnul Călin Popescu-Tăriceanu, a transmis anterior, în scris, Serviciului de Protecţie şi Pază, că îşi asumă întreaga răspundere pe timpul cât domnia sa conduce autovehicule, exonerând S.P.P. în acest sens", se arată într-un comunicat al Serviciului de Protecţie şi Pază. SPP a mai precizat că Legea de organizare şi funcţionare a acestui serviciu nu interzice demnitarilor să conducă autovehicule pe drumurile publice.

Tăriceanu nu consumase băuturi alcoolice
În urma testelor de alcoolemie făcute cu aparatul Drager, imediat după accident, a reieşit că atât premierul Tăriceanu, cât şi şoferul autoturismului implicat în accidentul de marţi seară nu consumaseră băuturi alcoolice. Ambilor şoferi le-au fost recoltate şi probe biologice, rezultatul primului test fiind confirmat de Institutul Naţional de Medicină Legală. Inspectoratul General al Poliţiei Române a comunicat, ieri, că autovehiculele implicate în accident au fost ridicate şi transportate la sediul Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Ilfov, după efectuarea fotografiilor judiciare şi a cercetărilor la faţa locului. Ambele vehicule vor fi supuse unor expertize pentru a se stabili dacă funcţionau în parametrii normali la momentul accidentului.

Analizele şefului Executivului, peste 10 milioane de lei
În doar patru ore, cât a durat efectuarea analizelor la Spitalul Elias, din bugetul Sănătăţii s-au cheltuit peste 10 milioane de lei. Suma este însă mult mai mare, de vreme ce nu sunt luate în considerare materialele sanitare. De altfel, nu există calcule precise care să spună cât costă, spre exemplu, o operaţie. Cele mai scumpe investigaţii medicale efectuate premierului au fost cele cu computerul tomograf, pentru care Casa de Asigurări decontează în jur de 2,5 milioane de lei. Setul complet de analize a costat, la rândul său, 930.000 de lei.

Societate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite