Prabusirea podului de la Maracineni, cauzata de exploatarea inconstienta a balastului
0Specialisti din domeniul constructiilor de poduri si sosele au concluzionat care a fost cauza prabusirii podului de la Maracineni. Ani in sir, din albia raului Buzau au fost excavati sute si mii de
Specialisti din domeniul constructiilor de poduri si sosele au concluzionat care a fost cauza prabusirii podului de la Maracineni. Ani in sir, din albia raului Buzau au fost excavati sute si mii de metri cubi de balast, pentru amenajarea cailor ferate. Balastiera societatii "Constructii Cai Ferate" SA a scos pietris din albia raului cand acesta era aproape secat si s-a lucrat inclusiv in apropierea picioarelor podului azi prabusit. Urmarile unei astfel de actiuni sunt evidente: in gaurile rezultate in albie de pe urma excavarilor s-a prabusit pamantul dimprejur, macinat de ape, soarta pe care a avut-o si solul de langa piloanele podului. Cum era firesc, la prima viitura, pilonii ramasi fara sprijin au cedat. Un personaj implicat in scandalul exploatarilor de balast este Eugen Ispas, fost consilier personal al ministrului Gheorghe Dobre. Intre 1998 si 2001, Ispas a fost director general al Autoritatii Feroviare Romane, pozitie din care a semnat autorizatiile de functionare a mai multor balastiere, inclusiv pentru cea de la Maracineni. Acum insa omul se face ca nu are habar de aceasta isprava. Nu vorbeste cu ziaristii decat prin Biroul de presa. De aici, am aflat ca s-a demarat o ancheta in cazul sau, dar concluziile nu sunt inca gata pentru a fi date publicitatii.