Poliţia Rutieră renunţă să ancheteze accidentele uşoare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministerul de Interne doreşte să-i scape pe şoferi de calvarul cozilor la secţiile de poliţie unde se înregistrează accidentele uşoare, urmând ca societăţile de asigurare să fie cele care

Ministerul de Interne doreşte să-i scape pe şoferi de calvarul cozilor la secţiile de poliţie unde se înregistrează accidentele uşoare, urmând ca societăţile de asigurare să fie cele care vor soluţiona tamponările din care au rezultat doar pagube materiale.
"Se analizează oportunitatea şi eficienţa introducerii unor formulare tipizate similare celor aflate în uz în statele UE, documente ce vor fi distribuite asiguraţilor de societăţile de asigurare. Astfel, se intenţionează ca, în cazul unui accident de circulaţie în urma căruia au rezultat numai pagube minore, conducătorii auto implicaţi să completeze formularele, urmând a se prezenta la societatea de asigurare unde sunt asiguraţi pentru recuperarea pagubelor", se arată într-un răspuns al ministrului de interne, Vasile Blaga, la o interpelare a unui deputat PRM. Potrivit lui Blaga, s-ar reduce astfel cu 53% sesizările adresate Poliţiei Rutiere. Ministrul de interne arată că este însă nevoie de modificarea legislaţiei, de realizarea unei baze de date cu asiguraţii, precum şi de formarea profesională a agenţilor constatatori.

Numere de înmatriculare care se şterg de la sine
Plăcuţele de înmatriculare eliberate după data de 1 aprilie vor fi schimbate gratuit, întrucât numerele se şterg singure. Posesorii de autoturisme care au constatat ştergerea vopselei negre, ce acoperă literele şi cifrele în relief, sunt rugaţi să se prezinte la poliţie pentru înlocuirea acestora. Această problemă a fost depistată în urma unei anchete interne. De vină este societatea care a livrat, fără nicio notificare, un lot de plăci semifabricate acoperite cu un nou tip de folie reflectorizantă, incompatibilă cu vopseaua neagră folosită.

Soferii care dau în gropi pot cere despăgubiri
Românii care îşi distrug maşinile în gropile, denivelările sau canalele fără capac de pe carosabil refuză să ceară despăgubiri materiale autorităţilor vinovate. Puţini dintre cei păţiţi cunosc faptul că instanţele de judecată au început să dea câştig de cauză celor care solicită daune în aceste cazuri. La fel de puţini sunt şi cei care ştiu pe cine trebuie să dea în judecată atunci când intră cu maşina într-o groapă sau la ce instanţă trebuie să depună plângerea. În schimb, de ceva vreme încoace au apărut avocaţi specializaţi pe asemenea litigii, care se ocupă de toată documentaţia potenţialilor clienţi. Avocatul Mihai Kehaiyan, de la Baroul Bucureşti, povesteşte că foarte mulţi dintre clienţi se lasă păgubaşi în momentul în care se lovesc de sistemul birocratic. "Numărul mic de persoane care îşi cer drepturile în faţa instanţei este cauzat şi de necunoaşterea legislaţiei. În plus, autorităţile care ar trebui să răspundă pentru astfel de incidente au fost mereu altele. În Bucureşti, Administraţia Străzilor din subordinea Primăriei Capitalei a fost înlocuită recent de Administraţia Domeniului Public", ne-a declarat avocatul Kehaiyan. Primul pas pe care trebuie să-l facă un proprietar de maşină avariată este să meargă la unitatea de poliţie unde este arondată strada respectivă. Pentru Bucureşti este valabilă aceeaşi repartiţie ca şi în cazul accidentelor rutiere. Acolo se întocmeşte un proces-verbal de constatare. Fotografierea autoturismului la locul avarierii sale este un avantaj în cazul unui eventual proces, la fel ca şi indicarea a doi martori de la faţa locului. Este important ca martorii să nu aibă vreun grad de rudenie cu proprietarul maşinii. În cazul în care avaria s-a produs într-un oraş, responsabilă este administraţia domeniului public local. Pentru drumurile judeţene, responsabilitatea revine Administraţiei Naţionale a Drumurilor, care devine astfel parte pârâtă în proces. "Un tertip pe care îl încearcă juriştii acestor companii în faţa instanţei este de a transfera responsabilitatea către firmele ce efectuează lucrări. Normal este ca autoritatea de stat să-l despăgubească pe cel prejudiciat cu echivalentul daunelor materiale pe care le-a suferit ca urmare a avariei, dar şi la plata cheltuielilor derivate. Este vorba de costurile deplasărilor cu taxiul sau mijloacele de transport în comun, pe perioada cât a durat reparaţia", este de părere Mihai Kehaiyan.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite