Plictiseala garantata

0
Publicat:
Ultima actualizare:

E greu de explicat mecanismul dupa care televiziunile isi fabrica oferta de week-end. Firesc ar fi ca in aceste zile, in care romanul petrece cele mai multe ore in fata micului ecran, propunerile sa

E greu de explicat mecanismul dupa care televiziunile isi fabrica oferta de week-end. Firesc ar fi ca in aceste zile, in care romanul petrece cele mai multe ore in fata micului ecran, propunerile sa aiba nu doar ambalaj fosnitor si funda asortata, ci si un continut demn de toata atentia. Ca doar din asa un rating, cum se obtine la sfarsit de saptamana, scoti si niscaiva contracte de publicitate care sa-ti asigure un somn linistit. Daca, insa, faci socotelile dupa ce urmaresti emisiunile respective, ramai cu senzatia ca, dimpotriva, responsabilii cu grila isi dozeaza cu grija efortul creativ, ca poporul oricum se uita, indiferent ce-i vari sub ochi. Se lucreaza cu fantezia la cota de avarie pana si atunci cand vine vorba de noi titulaturi ori spoturi de promovare a productiilor proaspete. Pare ca se nu mai organizeaza "brainstorming"-uri nici macar pentru a momi telespectatorul fluturandu-i prin fata promisiuni care gadila placut urechea. Totul e lasat intr-o dulce inertie, iar febra cuprinde echipele numai cand, la fel ca in moda, se schimba colectiile. Adica la lansarea noilor grile. Oamenii din televiziuni par sa-si ia liber duminica, ca doar si ei sunt oameni. Fiindca lucrurile care se petrec in studio, in direct, n-au fason de productii profesioniste, pentru care ai putea suspecta pe cineva ca s-ar fi straduit din cale-afara. La Antena 1, Mihaela Radulescu s-a intors cu "Duminica in familie". La Pro Tv, Florin Calinescu "patroneaza" o emisiune, "Duminica de duminica". Chiar daca in primul caz e vorba de o marca deja consacrata, iar in al doilea - de un titlu nou, nimic nu deosebeste aceste doua programe, altfel fiecare cu pretentii de unicitate. O adunatura de oameni cunoscuti, laolalta cu anonimi, se perinda prin studio, odata cu diferite rubrici, probe, numere de "virtuozitate", acrobatii cu discutii mustind de platitudini. Ceva muzica, un strop de umor straveziu, ghiveci de divertisment cu costuri minime si calitate pe masura. Cat decurand, aceste posturi sau altele vor anunta ca primenesc grila cu ceva productii proprii de ultima ora. Nu va asteptati, chiar daca denumirile sunt altele, sa gasiti ceva deosebit. Televiziunile noastre vor mai ramane, probabil, pentru multa vreme, sub zodia platitudinii de week-end. De parca ar fi semnat vreun contract in care exista clauza de plictiseala garantata.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite