Pista de încercări a Uzinei "Dacia-Renault", în litigiu

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Fâşia de încercări a fost construită în baza unui document controversat, scos la iveală anul trecut Comuna argeşană Merişani este una dintre cele mai sărace localităţi. Primăria

Fâşia de încercări a fost construită în baza unui document controversat, scos la iveală anul trecut

Comuna argeşană Merişani este una dintre cele mai sărace localităţi. Primăria speră să-şi mărească veniturile locale prin obţinerea, în instanţă, a drepturilor de proprietate asupra pistei de încercare a Uzinei "Dacia-Renault".

Uzinele "Dacia-Renault" îşi au pista de încercări destul de ferită de ochii curioşilor la Merişani, într-un punct numit Baia, situat pe raza satului Vâlcele, judeţul Argeş. Pista se întinde pe o suprafaţă de aproape 90 ha şi ocupă un onorant loc II în Europa. Uzinele "Dacia-Renault" au însă o mare problemă, întrucât pista a fost construită în baza unui document controversat, scos la iveală abia anul trecut.

"Împroprietărirea"

Împroprietărirea Uzinelor "Dacia-Renault" s-a făcut, potrivit primarului comunei Merişani, Mihai Dumitrescu, în 1993, printr‑un proces-verbal, şi-acela încheiat după ureche, neexistând nicio aprobare a Consiliului Local sau al Comisiei Judeţene de Fond Funciar.

"Cronologic, lucrurile au stat în felul următor: înainte de 1990, Uzina Colibaşi a primit, printr-o hotărâre ministerială, suprafaţa de 3 ha de la CAP Mărăcineni. Peste un timp, uzina a mai primit printr-un decret, de la acelaşi Regim, alte 18 ha, dar cu titlu de închiriere.

Până în 1993, Primăria Merişani a primit, pentru cele 21 ha, o chirie de aproximativ un milion de lei/lună. În 1993, primarul de la acea vreme (Marin Gheorghe, decedat - n.r.) a semnat, împreună cu viceprimarul şi un inginer al Oficiului Cadastral Argeş un proces-verbal prin care împroprietărea Uzina Dacia cu alte 60 ha, situate în continuarea celor pe care le folosise până atunci", a declarat primarul Mihai Dumitrescu.

Procese trenate

Anul trecut, Primăria Merişani a dat în judecată Uzinele "Dacia-Renault", Comisia Locală de Fond Funciar, Comisia Judeţeană de Fond Funciar, Ministerul Economiei şi Comerţului, pe viceprimarul, care a semnat în 1993 procesul-verbal de punere în posesie, şi pe contabila primăriei de la acea vreme. "În ceea ce mă priveşte, eu nu vreau decât să se clarifice situaţia acestui teren.

Ori uzina cumpără terenul la preţul pieţei, ori vine cu contraservicii. Ştiţi că eu nu am drumuri asfaltate în comună, nu am o maşină în dotarea Consiliului Local? Dacă toată suprafaţa era închiriată sau concesionată, primea şi bugetul local nişte bani", a mai declarat primarul din Merişani.

Pe de altă parte, Constantin Stroe, vicepreşedintele Consiliului de Administraţie al Automobile Dacia, a declarat: "Ca un preambul, vă întreb dacă ştiţi cum arată poligonul de încercări de la Merişani? Ca un covrig, uşor oval. Ei bine, autorităţile locale vor să transforme acel <> în izlaz. Or, aşa ceva nu e posibil. Pe pista aceea se rulează şi cu 200 km/oră. Pe de altă parte, vă precizez că, după privatizarea Uzinei <> cu <> am discutat cu reprezentanţii concernului francez şi subiectul <> de la Merişani.

La momentul acela stabilisem până şi suma ce trebuia investită în acel obiectiv. Din păcate, în 2005, autoritatea locală ne-a deschis o serie de procese. Situaţie în care partea franceză a sistat investiţia, până la momentul pronunţării instanţei. Sigur, terenul ne-a fost acordat în baza unui decret, dat de celălalt regim, precum şi în baza unui document încheiat în 1993, între autoritatea locală şi conducerea de-atunci a Uzinei.

Pe de altă parte, credem că şi locurile de muncă generate de acel poligon nu sunt de neglijat. Vă mai dezvălui o altă investiţie ce-am fi dorit-o tot la Merişani. Este vorba de <> , investiţie ce urmează să fie dezvoltată, din păcate, în Dâmboviţa, şi nu cum ne-am fi dorit noi, aici, în Argeş".

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite