Piaţa românească de asigurări va încetini ritmul de dezvoltare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Karina Roşu, directorul AON broker, spune că piaţa asigurărilor va înregistra o creştere anuală mai mică de 20%. >> Cota de piaţă a asigurărilor generale încheiate prin intermediul

Karina Roşu, directorul AON broker, spune că piaţa asigurărilor va înregistra o creştere anuală mai mică de 20%.

>> Cota de piaţă a asigurărilor generale încheiate prin intermediul brokerilor va creşte de la 20%, cât reprezintă în prezent, la aproape 50% în următorii ani.
Karina Roşu, director general AON România

Piaţa asigurărilor îşi va încetini ritmul de creştere de 20%-30%, din ultimii cinci ani. Pe de altă parte, sectorul va înregistra progrese pe segmente de asigurări practicate cu succes în alte state, dar mai puţin utilizate la noi. O dezvoltare importantă o vor înregistra poliţele încheiate prin brokeri.

Dinamica serviciilor de brokeraj va avea ritmuri ceva mai ridicate decât ritmul de dezvoltare a pieţei de asigurări, ceea ce va face ca, în mod progresiv, cota de piaţă a brokerilor de asigurări să crească. "Estimez că, în următorii 10 ani, vom asista la creşterea cotei de piaţă de la 20% cât este în prezent până la 50%.

Contez pe primele de asigurare ce vor fi generate de proiecte majore de investiţii care vor marca dezvoltarea României în viitorul apropiat", a declarat, pentru "Adevărul", Karina Roşu, directorul general al AON România, al doilea broker de asigurări de pe piaţa românească (după Marsh).

Cerere în creştere pentru servicii profesionale

"În următorii ani, cota de piaţă a asigurărilor încheiate prin brokeri va creşte. În faţa unei oferte din ce în ce mai diversificate din partea pieţei de asigurări, deciziile de transfer a riscurilor pentru investitori se complică. Totodată, creşte şi importanţa consolidării investiţiilor în capitalul uman, inclusiv prin scheme de beneficii pentru management şi pentru angajaţi. Brokerii de asigurări sunt cel mai bine pregătiţi să dea soluţii potrivite fiecărei situaţii în parte", a mai spus Roşu.

Dezvoltarea mediului de afaceri, sub toate aspectele, este un factor pozitiv pentru domeniul brokerajului de asigurări, deoarece va stimula cererea de servicii profesionale. Brokerii de asigurări care îşi vor dezvolta capacitatea de anticipare a acestei cereri vor avea un avantaj competitiv. "Ne aşteptăm ca dezvoltarea mediului de afaceri să aducă cu sine şi o maturizare a practicilor de management, iar cu aceasta o nouă atitudine faţă de risc", a mai spus managerul general AON.

O influenţă semnificativă asupra poziţiei brokerului de asigurări în perioada următoare revine finanţatorilor de proiecte care vor solicita în mod expres implicarea unui broker cu experienţă în coordonarea programelor de asigurări asociate proiectelor complexe, pe întreaga durată a acestora. Domeniile care se vor dezvolta în următorii ani sunt, în opinia specialiştilor de la AON România, asigurările de construcţii şi pachetele de asigurări pentru companii de real estate.

Primii cinci brokeri realizează 40% din intermedieri

Conform statisticilor actuale, în Registrul Brokerilor de asigurare sunt înscrişi peste 300 de brokeri de asigurări la care se adaugă peste zece companii de brokeraj din străinătate, care au notificat intenţia de a lucra în România în baza dreptului de libertate a serviciilor. "Numeric vorbind, ar trebui să considerăm că este vorba de o concurenţă foarte mare, dacă ne gândim la faptul că brokerii generează 20% din piaţă. În realitate, brokerii de asigurări aflaţi pe primele cinci locuri generează aproape 40% din volumul total de brokeraj de asigurări din România", mai spune Roşu.

AON ROMÂNIA, ÎN CIFRE

Valoarea primelor de asigurare şi reasigurare intermediate de companie în anul 2006 a fost de aproximativ 78 milioane lei, o creştere de aproximativ 50% faţă de anul 2005. Creşterea a fost determinată atât de câştigarea unor clienţi noi, cât şi de creşterea activităţii clienţilor existenţi. Cifra de afaceri în 2006 a fost de aproximativ 7 milioane lei, în creştere cu circa 37% faţă de anul 2005.

Cota de piaţă a AON România în anul 2006: 6,74% Portofoliu (ca procent din volumul de prime intermediate în 2006): Asigurări auto (RCA şi CASCO): 47%; Asigurări de bunuri: 24%; Asigurări de răspundere civilă auto: 15%; asigurări de răspundere (răspundere civilă generală, răspundere profesională, răspunderea producătorului etc.): 6%; Reasigurări: 5% Cifra de afaceri estimate pentru anul 2007: aproximativ 8,9 milioane lei.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite