Piaţa de maşini, între nou şi second hand
0Cu sau fără taxă de primă înmatirculare, ori programul "Rabla", înmatriculările de maşini noi sunt în cădere, în timp ce modelele la mâna a doua fac legea. Înmatriculările de automobile noi au căzut cu 57,5% în primele cinci luni, la 51.648 de unităţi, în timp ce înregistrările de maşini rulate au urcat cu 70,5%, la 117.429 de unităţi, potrivit datelor Direcţiei Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Nimeni nu se mai hazardează să mizeze pe vreo previziune privind vânzările de maşini, însă cifrele sunt mai mult decât elocvente. Maşinile noi sunt în declin, cele second-hand triumfă. Conform statisticilor, românii pun mare accent pe preţul de achiziţie, nu şi pe trecutul maşini sau pe al vânzătorului.
Numărul înmatriculărilor de maşini noi a scăzut cu 53,4% în luna mai, faţă de aceeaşi lună din 2008, de la 24.650 de unităţi la 11.475 de automobile. În ceea ce priveşte maşinile second-hand, numărul acestora a urcat cu 64,1%, de la 10.753 de unităţi la 17.705 unităţi.
Dacia a avut cele mai multe înmatriculări de maşini noi în luna mai, respectiv 3.938 de unităţi, în coborâre cu 38% faţă de mai 2008, când au fost înmatriculate 6.376 de maşini. În clasament urmează mărcile Renault şi Volkswagen, cu câte 955 unităţi şi Opel, cu 717 maşini.
Pe segmentul second-hand, Volkswagen a fost cea mai vândută marcă în luna mai, cu 4.511 maşini, înregistrând o creştere de 74%, urmată de Opel, cu 2.264 unităţi şi Ford, cu 2.049 automobile.
Comparând datele aferente lunii mai din acest an cu cele din aprilie se observă o uşoară creştere a înmatriculărilor de autoturisme noi, de 3,8%, de la 11.052 la 11.475 unităţi.
Pe de altă parte, piaţa second-hand a scăzut cu 29,5% în mai comparativ cu aprilie, de la 22.936 automobile la 17.705 unităţi.