Peste două săptămâni se scumpesc ţigările

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Peste două săptămâni se scumpesc ţigările
Peste două săptămâni se scumpesc ţigările

Producătorii de ţigarete anunţă noi scumpiri în perioada imediat următoare. Prima companie care a dat semnalul majorărilor de preţuri este British American Tobacco, producăorul brandurilor Kent, Pall Mall, Vogue, Viceroy , Lucky Strike şi Dunhill, care va scumpi pachetele de ţigări în medie cu 60 de bani (6.000 de lei vechi) de la 2 noiembrie.

Producătorii spun că până la 1 ianuarie preţurile pachetelor de ţigări vor creşte cu peste 30%, iar majorarea tarifelor se va face în mai multe tranşe. Unul dintre motivele scumpirii este cursul la care a fost fixată acciza de anul viitor, stabilit la data de 1 octombrie 2009.  Accizele pe 2010 se vor calcula la cursul de schimb anunţat în 1 octombrie de Banca Centrală Europeană , respectiv 4,2688 lei/euro. Acesta este mai mare cu 14,2% faţă de cursul din urmă cu un an, folosit la calculul accizelor aferente acestui an. Al doilea motiv este creşterea nivelului accizei cu zece euro pe mia de ţigarete anunţată pentru luna ianuarie 2010.

Kent-ul va costa 8,5 lei

Primii care au dat semnalul scumpirilor sunt cei de la British Americcan Tobacco. Astfel, dacă în prezent un pachet de Kent, cele mai fumate ţigări din România, costă 7,9 lei, din 2 noiembrie, fumătorii vor plăti pentru acelaşi pachet 8,5 lei.  De asemenea, un pachet de Vogue, care costă în prezent 8,6 lei, va ajunge 9,2 lei din data anunţată.

Nici ceilalţi producători prezenţi pe piaţă nu exclud o nouă scumpire a ţigărilor în perioada imediat următoare. „Până în ianuarie ţigaretele se vor scumpi în mai multe tranşe pentru a fi suportate mai uşor de consumatori. Nu putem majora preţurile brusc în luna ianuarie“, a explicat Gilda Lazăr, corporate affairs director al companiei JTI România, producătorul brandurilor Winston, Camel şi Winchester.


A crescut contrabanda

Piaţa internă a ţigaretelor valorează aproximativ două miliarde de euro. Principalii producători sunt British American Tobacco, Philip Morris şi Jti care deţin, cumulat, peste 95% din piaţa internă de profil.
Anul trecut, cele trei companii au înregistrat o cifră totală de afaceri de 1,9 miliarde de euro şi au obţinut un profit de 137 de milioane de euro.

În acest an, însă, românii se pare că s-au speriat de preţurile foarte mari ale ţigărilor, care au crescut cu peste 15%, din cauza devansării calendarului de accize, şi au început să fumeze mai puţin. Potrivit datelor din piaţa de profil, în acest an, consumul de ţigări va scădea cu 4%, iar producţia de ţigări va ajunge la 30 de miliarde de unităţi, faţă de 35 de miliarde anul trecut. De asemenea, anul trecut, în România s-au vândut 5,7 miliarde de ţigări „la negru“, iar în acest an se aşteaptă ca numărul acestora să ajungă la 8,2 miliarde, iar pierderea la bugetul de stat provocate de vânzările ilegale să atingă pragul de 430 de milioane de euro, fără TVA.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite