Penultima navă din flotă, luată de executori

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Nava „Ileana“ a stat ancorată, în ultimii ani, în dana 106 din Portul Constanţa Sud - Agigea
Nava „Ileana“ a stat ancorată, în ultimii ani, în dana 106 din Portul Constanţa Sud - Agigea

Vrachierul „Ileana“ a fost preluat de la Petromin de firma Tamini Trading pentru o datorie de 125.000 de euro şi va ajunge la fier vechi. Compania mai deţine doar bulk-carrierul „Carmen Sylva“, ultima navă din flotă, pentru care se va organiza licitaţie în curând.

Vrachierul „Ileana", care ani la rând a colindat mările şi oceanele lumii încărcat cu cereale şi zahăr, va ajunge în curând la fier vechi. Nava, executată silit din cauza unei datorii de 125.000 de euro, a fost predată ieri, „sora" ei, „Carmen Sylva", ultima navă a companiei Petromin, urmând să fie scoasă la licitaţie în această lună.

La ancoră de opt ani

Nava stă la ancoră de 8 ani: ultimul voiaj l-a făcut în anul 2003, când era dată în contract de bare-boat unei firme greceşti. A existat intenţia din partea conducerii Petromin de la acea vreme să fie retehnologizată şi redată mării, însă cum aceasta nu s-a concretizat, echipajul mai numără doar câţiva oameni. Ei mai erau ieri - dimineaţă la bordul „Ilenei", ancorată în dana 106 din Portul Constanţa Sud - Agigea. Datoriile s-au acumulat, iar vasul a fost vândut în contul unei datorii care nu reprezintă nici zece la sută din valoarea sa, chiar şi în actuala stare de degradare.

Datoria de 125.000 de euro provine dintr-un contract de reparaţii (curăţări tancuri şi sablări) făcute în anul 2008, la ultimele nave ale Petrominului „Ileana" şi „Carmen Sylva". Lucrarea a fost efectuată de firma Migador Prest şi nu a fost achitată. În consecinţă, „Ileana" a fost scoasă la licitaţie prin instanţă şi adjudecată, în 15 iunie 2011, de firma Tomini Trading, care a achitat 2,4 milioane de euro.

Negocieri până la ultima bucăţică de fier

Ieri, pentru a doua oară, reprezentanţii Tomini Trading au încercat să intre în posesia navei. Directorul de nave al companiei de stat Petromin, Gheorghe Bărbulescu, refuză să o predea în condiţiile actuale.  „În publicaţia de vânzare nu au fost trecute capacele magaziilor, bărcile de salvare, trei generatoare. Asta a scăzut din preţ, la evaluare", spune el. Nava a fost preluată ieri de Tomini Trading.

2,4 milioane de euro au plătit grecii de la Tomini Trading pentru vrachierul „Ileana".

Istoricul navei „Ileana"

Construcţia vrachierului mineralier „Ileana", cu o capacitate de 25.000 tdw, a început în anul 1989, în Şantierul Naval Mangalia. Vasul a fost lansat la apă în anul 1992, sub numele de „Voineasa". Ca toate navele din flota de stat, vasul a fost preluat de compania de unică navă „Voineasa Shipping LDT" şi exploatată sub pavilion Malta în contract de bare-boat, de un armator grec. Din 1993 şi până 2007 a purtat numele de Kavo Maleas. A revenit în ţară în 2008 şi a fost botezată „Ileana", nume sub care nu a navigat însă niciodată.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite