Paul Frank, prietenul abandonat

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Paul Frank este povestea unui hobby care s-a transformat într-o afacere de 40 milioane de dolari. În culmea succesului, designerul fondator al firmei a fost obligat anul trecut să demisioneze.

Paul Frank este povestea unui hobby care s-a transformat într-o afacere de 40 milioane de dolari. În culmea succesului, designerul fondator al firmei a fost obligat anul trecut să demisioneze. Urmează un litigiu de durată.
Din ce în ce mai mulţi oameni cunosc brandul Paul Frank, simpaticul maimuţoi mascotă Julius şi sloganul: "Paul Frank is your friend!"
Hollywoodul este înnebunit după linia de îmbrăcăminte Paul Frank. De la băieţelul Angelinei Jolie şi până la Jack White de la White Stripes şi Kelly Osbourne, toţi se afişează cu haine de pe care zâmbeşte mereu bine-dispusul Julius. Este interesant cum haine şi accesorii colorate din vinilin, de un kitsch asumat, au reuşit să devină referinţă în lumea modei. Paul Frank a început cu micile portofele, care sunt în continuare trade-mark-ul companiei sale, şi a ajuns să îşi asocieze numele cu trustul Andy Warhol ( pentru a folosi banana pop în imagistica sa), cu fundaţia Elvis Presley, şi celebra companie Barbie. Marca deţine deja trei subdiviziuni: P. Frank sportswear, Small Paul şi Julius & Friends cu magazine în întreaga lume. Puteţi găsi produse Paul Frank şi în Bucureşti, în magazinul Famous Brands din Bucureşti Mall şi Plaza Romania.
Paul Frank a pornit această afacere din postura unui simplu vânzător de ziare, pasionat de croitorie. Iniţial, manufactura la maşina Singer dăruită de mama sa micile portofele din vinilin pe care aplica desenele sale. Aşa l-a cunoscut mai bine pe viiitorul său partener de afaceri, John Oswald. Frank, Oswald şi un investitor pe nume Henser au pornit această afacere de la zero, ipotecându-şi casele şi muncind cot la cot zi lumină. Succesul firmei este atipic mai ales pentru că niciunul dintre cei trei nu mai lucrase în industria textilă. Iată de ce este uimitor punctul în care au ajuns cei trei Paul, exclus din firma care îi poartă numele, îi dă în judecată pe ceilalţi doi pe motiv că i se oferă o sumă în neconcordanţă cu partea sa din holding. Ceea ce a pierdut însă definitiv este dreptul de a-şi folosi numele în cazul în care va dori să înfiinţeze o nouă companie. Presa comentează posibile oferte primite de Frank din partea firmei Microsoft în vederea unei colaborări la designul unui nou joc de calculator şi a producătorilor Shrek 3 care doresc să îl aibă pe drept consultant vestimentar.
Motivul excluderii sale din companie este, pretind partenerii şi foştii săi amici, incapacitatea sa de a evolua în ritmul dezvoltării afacerii şi aparentul său dezinteres pentru evoluţia corporaţiei. Frank s-a arătat scandalizat de pildă de pretenţia de a i se impune o anumită oră la care să ajungă la birou. Paul Frank rămâne prietenul tuturor, din păcate, fără ca el să-şi mai dorească acest lucru.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite