Pasajul de la Băneasa, deschis oficial astăzi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primul pod de pe DN1, din zona Băneasa, va fi inaugurat cu o întârziere de mai bine de opt luni Deschiderea de astăzi a primului pasaj rutier de la ieşirea din Capitală este motiv de

Primul pod de pe DN1, din zona Băneasa, va fi inaugurat cu o întârziere de mai bine de opt luni

Deschiderea de astăzi a primului pasaj rutier de la ieşirea din Capitală este motiv de bucurie mai ales pentru cei care traversează zona de câţiva kilometri în zeci de minute, în fiecare zi. "Nervi, claxoane, praf. De asta am parte în fiecare zi pentru că lucrez în Otopeni. Poate acum nu va mai trebui să plec cu două ore înainte de acasă să ajung la muncă", a spus Andrei, agent comercial din Bucureşti. Cu 24 de ore înainte de inaugurare, muncitorii mai aveau însă mult de lucru.

Unii muncitori vopseau gardul podului, alţii făceau măsurători de rezistenţă, iar alţii se ocupau de electrificare. "E aproape gata, o să muncim toată noaptea, că mâine vine ministrul şi trebuie să taie panglica, nu? Că altfel...", spunea ieri Tudorică, unul dintre cei care au pus umărul la construcţia pasajului. Şoferii, blocaţi în traficul infernal din zona comercială Băneasa, nu s-au arătat prea încrezători. "Mâine (azi, n.r.) se deschide? Bine ar fi, că m-am săturat de aglomeraţia asta. Poate aşa nu mă mai înjură clienţii când îi duc sau aduc de la aeroport", a spus Costi, taximetrist. Deşi muncitorii ştiau că astăzi trebuie să se deschidă podul, cu o întârziere de o zi faţă de data anunţată, ei mai au mult de lucru.

"Mai este de pus bitum pe trotuarele acestea de pe margine, trebuie să punem şi stâlpii pentru lumină, mai durează cam o săptămână, dar îi dă drumul aşa şi se va păstra o bandă de circulaţie pe sens închisă", a precizat Anghel, care tăia cabluri de zor. Şi sub pod se muncea. Se măsurau rezistenţa şi elasticitatea podului, se făceau ultimele retuşuri.

Lucrările continuă

Lucrările pentru fluidizarea traficului pe DN1 şi cele două pasaje au început la sfârşitului anului 2005 şi ar fi trebuit încheiate în ianuarie 2007.

Vina pentru întârziere o împart, potrivit ministrului transporturilor, Ludovic Orban, atât autorităţile, cât şi constructorul. Pe de o parte, s-a întârziat procesul de expropriere în această zonă, pe de altă parte, constructorul nu ar fi lucrat la capacitatea maximă.

Dar lucrările nu se încheie aici pentru că mai trebuie construit alt pod şi un pasaj subteran la intersecţia dintre bulevardele Ion Ionescu dela Brad şi Aerogării.
"Nu vor mai exista stopuri pornind de la Dobrogeanu Gherea şi până la ieşirea din Otopeni, ceea ce va fluidiza traficul spre ieşirea din Capitală", a spus primarul sectorului 1, Andrei Chiliman. El a mai precizat că proiectele mari de infrastructură începute de Ministerul Transporturilor vor continua.

"Noi, Primăria Sectorului 1, vom începe lucrările de apă şi canal la sfârşitul acestui an pe şoaseaua de centură, în zona Odăi, iar după ce terminăm, ministerul va lărgi şi şoseaua", a spus Chiliman.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite