Parlamentarii, şase ani de crime pe şosele

0
Publicat:
Ultima actualizare:

tergiversarea aplicării noului Cod Rutier de către parlamentari. Conform Poliţiei Rutiere, în fiecare an îşi pierd viaţa aproximativ 2.300 de persoane în urma accidentelor. Numărul

tergiversarea aplicării noului Cod Rutier de către parlamentari.
Conform Poliţiei Rutiere, în fiecare an îşi pierd viaţa aproximativ 2.300 de persoane în urma accidentelor. Numărul răniţilor grav este în medie de 6.700 persoane pe an. Seria neagră a tragediilor de săptămâna trecută a fost continuată de fiul unui deputat, care a omorât o fetiţă şi a fugit de la locul accidentului, în noaptea de duminică spre luni. El a fost oprit de poliţiştii de frontieră din Siret în timp ce se îndrepta spre Ucraina. Ignorarea Legii circulaţiei este o modă printre potentaţii zilei. Ieri, deputatul PSD Victor Ponta a fost văzut în timp ce depăşea pe contrasens o coloană de maşini aflate la un semafor în zona Gării de Nord. De-a lungul timpului, beizadelele au devenit celebre prin încălcările legii. Anul trecut, subprefectul de Vrancea şi-a dat demisia după ce fiul său a accidentat maşina prefecturii, fără permis. Iustin Covei, fiul unui judecător craiovean, a condus pe drumurile publice fără permis, şi a fost implicat în mai multe bătăi. Dacă parlamentarii ar fi adoptat noul Cod Rutier, numărul morţilor ar fi fost, cu siguranţă, mult mai mic. Sistemul punctelor de penalizare a fost pus la punct încă din 2002, dar nu a fost aplicat. Nici amenzile nu au fost mărite din cauza presiunilor exercitate de sindicatele transportatorilor.
Specialiştii care lucrează de şase ani la Legea Circulaţiei pe Drumurile Publice spun că tergiversarea promulgării acestui act normativ are drept cauză faptul că proiectul a fost respins de nenumărate ori de parlamentarii celor două Camere. După alegerile din 2004, proiectul de lege a fost din nou luat la bani mărunţi de actualele comisii, care nu ştiau ce se făcuse înainte. Bătălia pentru girofaruri a fost ultima piedică, rezolvată doar după intervenţia Administraţiei Prezidenţiale. Toate celelalte ţări ale Uniunii Europene au politici guvernamentale destinate prevenirii accidentelor de circulaţie. Spre exemplu, anul trecut, Franţa a alocat 254 milioane de euro pentru campania privind siguranţa pe drumurile publice, în timp ce Irlanda a oferit de la buget 30 milioane de lire în acelaşi scop.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite