Parlamentarii clujeni au format un grup de lobby pentru continuarea autostrazii "Transilvania"

0
Publicat:
Ultima actualizare:

UDMR va ridica problema in cadrul Coalitiei

Premiera pe scena politica a Clujului. La chemarea lui Gheorghe Funar si Petru Calian (PPRM), parlamentari si reprezentanti ai autoritatilor, de toate culorile politice, s-au intalnit, ieri, la Primaria Cluj-Napoca, pentru a dezbate chestiunea autostrazii "Transilvania". Toti au fost de acord ca se impune constituirea unui grup de lobby pentru a determina Presedintia Romaniei si Guvernul sa aiba alta atitudine referitoare la autostrada. Reamintim ca Traian Basescu a declarat ca, din punct de vedere economic, autostrada nu s-ar justifica, iar Calin Popescu-Tariceanu considera ca, privind din prisma aderarii la UE, prioritar este Coridorul 4 paneuropean. Daca Gheorghe Funar a amintit de programul de guvernare al Coalitiei, in care este trecuta, la capitolul 17, finalizarea lucrarilor, Vasile Soporan (PSD) a spus ca Emil Boc ar trebui sa fie portdrapelul initiativei alesilor clujenilor, deoarece este unul dintre cei mai puternici oameni politici din tara, in calitate de copresedinte al Aliantei PNL-PD. "Nu mai are importanta modul in care a fost incredintat contractul, ci faptul ca proiectul trebuie continuat", a spus Gratiela Iordache (PUR). La randul lui, Eckstein Kovacs Peter considera ca la actiunea de lobby trebuie sa participe nu numai parlamentarii din judetele pe unde va trece autostrada, deoarece este vorba despre interesul economic al intregii zone. "Vorbesc de judetele limitrofe si de cele din Moldova, pentru care este mai convenabila aceasta autostrada decat Coridorul 4", a afirmat el. De altfel, senatorul va incerca sa impuna pe ordinea de zi a CRU al UDRM un punct prin care conducerea Uniunii sa fie mandatata sa inceapa discutii in cadrul Coalitiei pentru a-si convinge toti partenerii ca proiectul trebuie realizat. De asemenea, Emil Boc si-a marturisit din nou crezul privitor la necesitatea proiectului. "Am avut probleme cu atribuirea contractului, dar asta tine de trecut. Sunt convins ca se va gasi sursa de finantare si autostrada va trece prin Cluj", a declarat Boc. De retinut ca deputatul independent Mircia Giurgiu a prezentat raspunsul premierului la o interpelare adresata la inceputul lunii martie. Tariceanu afirma in raspuns ca in programul de guvernare este cuprinsa continuarea lucrarilor. "Guvernul pe care-l conduc va respecta contractul semnal cu Bechtel, cu mentiunea ca vor fi verificate conditiile privind aspectele legale, financiare si impactul de mediu produs asupra ecosistemului si patrimoniului sasesc", a mai afirmat premierul. Sa mai spunem ca Forumul Democratic German s-a pronuntat pentru continuarea autostrazii, iar Hyder Consulting Ltd. a realizat un audit din care reiese ca pretul angajat de statul roman, de 2,4 miliarde de euro, este corect.

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite