Pagubitii auto nu renunta la proteste

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ieri la amiaza, in parcarea din fata Senatului, treizeci de cetateni isi cautau cu perseverenta dreptatea. Vor Dacii de la actualul Guvern, la 15 ani de cand au depus 70.000 de lei si au primit un

Ieri la amiaza, in parcarea din fata Senatului, treizeci de cetateni isi cautau cu perseverenta dreptatea. Vor Dacii de la actualul Guvern, la 15 ani de cand au depus 70.000 de lei si au primit un numar de ordine la coada. Senatul va dezbate luni proiectul de lege pentru despagubirea lor. Coada la care stateau in ianuarie 1989 numara peste 500.000 de oameni. 93 la suta din ei si-au scos banii de la CEC, au iesit din rand, mai devreme sau mai tarziu. Si-au luat diverse masini sau masini de spalat, dupa cum le-au mai ajuns banii. 37.000 de oameni au perseverat si vor cu obstinatie ca statul sa-si respecte cuvantul dat. Daca si-ar scoate acum banii de la CEC, pagubitii Dacia ar lua 350.000 de lei, echivalentul a 10 euro. De 14 ani acesti oameni isi cauta dreptatea. Si-au pierdut cauza in instante - la Curtea de Apel si la Strasbourg -, iar partidele le-au zis da sau nu, in functie de momentul electoral. Exista un proiect de lege care propune despagubirea lor cu 180 de milioane lei, sustinut de senatorul UDMR Gyorgy Frunda, proiect care in noiembrie 2003 era respins de PSD, iar in octombrie 2004 era acceptat de PSD. Adrian Nastase anunta in 6 noiembrie 2004 ca pagubitii isi vor primi banii incepand cu iunie 2005, o suta de milioane in cinci ani. Lucrurile s-au schimbat insa la alegeri, si noul Guvern nu mai este dispus sa plateasca. Ministrul Finantelor, Ionut Popescu, declara in februarie ca nu este dispus sa onoreze promisiunile lui Adrian Nastase. Intre timp, proiectul a luat din nou calea comisiilor parlamentare din Senat. Seful Comisiei de Buget-Finante din Senat, Varujan Vosganian, explica: "Eu am vrut sa-i ajut, am intors-o pe toate partile, trei luni i-am chemat pe toti la mine si am discutat. Situatia nu-i simpla, n-au contract, au depus niste bani, dar nu exista nici un act incheiat cu o autoritate din Romania sa le dea masina". Acesta ar fi si motivul pentru care instantele nu le-au dat dreptate", considera senatorul PNL. Mihai Dogaru, presedintele Asociatiei pagubitilor de autoturisme din Romania, spune ca sentinta Curtii de Apel din 1996 a fost comanda politica. "Tribunalul ne-a recunoscut dreptul de contract, am depus banii in avans, am avut un obiect platit, comunicarea de la IDMS a numarului de ordine. Conform legislatiei in vigoare la acel moment, comanda facuta e acceptata si devine contract in momentul inregistrarii cererii".

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite