PSD cu interese in transporturi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Aproape in fiecare sfarsit de saptamana, in Romania, au loc accidente grave de circulatie in care sunt implicate camioane sau tiruri. Rezultatul este unul sumbru - zeci de morti si sute raniti pe an.

Aproape in fiecare sfarsit de saptamana, in Romania, au loc accidente grave de circulatie in care sunt implicate camioane sau tiruri. Rezultatul este unul sumbru - zeci de morti si sute raniti pe an. In urma cu cateva zile, Guvernul Romaniei a emis o hotarare prin care s-a introdus in timpul week-end-ului restrictia de circulatie pe unele drumuri europene pentru vehiculele grele. Prin aceasta initiativa se dorea scaderea numarului de accidente in care sunt implicate masinile de tonaj si reducerea numarului de victime care - in ultimii ani - a crescut considerabil. Numai ca cei din cabinetul lui Nastase habar n-au ca, la inceputul lui 2003, Comisia pentru Industrii si Servicii din Camera Deputatilor a ingropat o propunere legislativa care avea exact aceleasi prevederi. Cei care s-au opus au fost chiar membrii PSD - cu afaceri in domeniu - desi proiectul de lege avea deja avizul Guvernului Romaniei! Pe 9 septembrie 2002, deputatul PSD de Tulcea, Constantin Niculescu, a depus la Camera Deputatilor o propunere de lege numita "Legea cu privire la interdictia de circulatie a autovehiculelor grele in zilele de sambata, duminica si sarbatorile legale". Proiectul avea deja sprijinul ministrului Transporturilor, Miron Mitrea, iar Executivul il avizase favorabil prin decizia 5416/01.11.2002. Comisia Juridica a Camerei Deputatilor a aprobat proiectul de lege, numai ca in martie 2003 initiativa s-a blocat la Comisia pentru Industrii si Servicii - ultimul for inainte de adoptare. Asa cum afirma Constantin Niculescu, la discutiile pe marginea acestui proiect, mai toti deputatii au sustinut initiativa, cu exceptia catorva membri ai PSD cu functii de conducere in cadrul comisiei "care incercau sa justifice faptul ca nu se impune o asemenea masura, desi Adrian Nastase semnase deja favorabil, iar o asemenea lege ducea la o reducere a accidentelor rutiere - una din conditiile integrarii Romaniei in Uniunea Europeana". Deputatul Niculescu sustine ca principalul opozant al initiativei legislative a fost Aura Vasile, deputat PSD, cu functie de secretar al comisiei. "Inainte de sedinta pe marginea propunerii, aceasta mi-a invederat faptul ca proiectul va primi aviz favorabil daca am sa o conving pe domnia sa!", a mai afirmat Constantin Niculescu. "A fost nevoie sa vina Adrian Nastase cu o hotarare de guvern care sa descurce problemele de trafic, fiindca in Camera Deputatilor nu se putea ajunge la o solutie", mai spune Niculescu. Cert este ca, in Comisia unde a fost amanata initiativa legislativa, exista mai multi deputati care se regasesc in cadrul unor societati cu legaturi in domeniul transporturilor. Chiar vicepresedintele comisiei, deputatul PSD Ioan Bivolaru, este la conducerea unei organizatii a taximetristilor si consilier la o firma afiliata la Uniunea Romana de Transport Public. Dar cea mai profitabila afacere o are chiar Aura Vasile - aceasta fiind actionar la societatea de transport "Filaret SA" din Bucuresti.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite