Firmele PSD-capuse la bugetul Administratiei Porturilor Maritime Constanta

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Contractele de externalizare incheiate de Administratia Porturilor Maritime Constanta au fost facute in detrimentul institutiei. Concluzia apartine specialistilor din Biroul Audit al APMC, care au

Contractele de externalizare incheiate de Administratia Porturilor Maritime Constanta au fost facute in detrimentul institutiei. Concluzia apartine specialistilor din Biroul Audit al APMC, care au fost desemnati sa verifice relatiile contractuale incheiate de fosta conducere. Expertii au constatat ca, in urma externalizarii, APMC platea serviciile mult mai scump decat daca le-ar fi efectuat prin mijloace proprii. Astfel, pentru serviciul de paza si securitatea impotriva incendiilor, acordat firmei Consal Trade SRL, APMC a achitat suma de 2,68 miliarde lei/luna, fata de 1,45 miliarde lei cat aloca anterior. Cu putin inainte de externalizare, APMC a achizitionat doua masini de pompieri contra sumei de 1,1 milioane euro, pe care le-a inchiriat apoi contractorului. Aceeasi firma, Consal Trade, efectua si baraje antipoluante, serviciu pentru care cerea 2,8 euro/metru liniar, fata de 1,5 euro/ml, pretul cu care putea fi realizat de APMC. O crestere de 100% era inregistrata si la costul salubrizarii portului asigurate de SC Iridex SRL. O alta licitatie a fost adjudecata de firma Sisteme Internationale de Afaceri SA, care a castigat pana in anul 2021 dreptul de folosinta al platformei portuare cu suma de 2.605 euro/luna, desi caietul de sarcini specifica un prag minim de 3.000 euro. In plus, APMC a oferit firmei o reducere de 50% pe primii trei ani de exploatare. Sumele prevazute prin contracte nu cuprind TVA. Firmele care profitau din plin de generozitatea APMC apartin unor afaceristi agreati de PSD si de omniprezentul Radu Mazare. Cel care a facut publice concluziile preliminare ale raportului a fost deputatul democrat Laurentiu Mironescu, si el fost director al APMC. "Exista indicii clare ca externalizarea s-a facut in detrimentul APMC, din cauza implicarii politicului in activitatea institutiei. Unele persoane vor raspunde pentru cele intamplate, deoarece si-ar fi sabotat compania. Nu era treaba APMC sa se implice intr-un proiect in Mamaia, pe un teren care nu-i apartine", a precizat Mironescu, referindu-se la investitia de 6,3 milioane euro in pasarela de la Cazino - Mamaia, demarata in luna noiembrie 2004. "Treaba APMC este politica de preturi si cresterea traficului portuar". Auditul va fi transmis Ministerului Transporturilor pentru luarea de masuri si sesizarea organelor de ancheta pentru prejudicierea APMC.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite