În "Ordinul Jacques de Molay" sunt iniţiaţi minori

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În plină frământare electorală masonică, cu zece zile înainte de alegerile din cadrul Ordinului Masonic Român şi Marii Loji Naţionale din România, un maestru mason, Olimpian Ungherea, a

În plină frământare electorală masonică, cu zece zile înainte de alegerile din cadrul Ordinului Masonic Român şi Marii Loji Naţionale din România, un maestru mason, Olimpian Ungherea, a acceptat să dezvăluie, pentru Adevărul, câteva din secrete. Scriitorul Olimpian Ungherea este Maestru Venerabil în cadrul Lojii Meşterului Manole, care ţine de Marea Lojă Naţională din România (MLNR), lojă regulară, condusă de fostul jurnalist Ovidiu Chirovici şi singura masonerie din România recunoscută oficial de marile puteri masonice. Ungherea, fost colonel MI, este un cunoscut istoric şi analist al fenomenului masonic, fiind autorul, printre altele, al unor cărţi de răsunet precum "Misterele Templului Masonic" sau "Clubul Cocoşaţilor" (ultima având darul de a-l face pe Adrian Năstase să sune, în miez de noapte, acum câţiva ani, la un post particular de televiziune care comenta relaţia fostului premier cu aşa-numitul "Club al Cocoşaţilor").
"Noi iubim femeile , dar masoneria presupune un efort prometeic, un efort al sacrificiului suprem!"

-Domnule Olimpian Ungherea, ca un binecunoscut istoric şi analist al fenomenului masonic, puteţi să comentaţi de ce femeile, în România, sunt primite numai în Marele Orient condus de Mircea Deaca?
-În primul rând, trebuie să se înţeleagă faptul că Marele Orient al României a fost fondat, creat în România, de către nişte reprezentanţi ai Marelui Orient al Franţei care este o obedienţă, o mare lojă care nu reprezintă ceea ce se numeşte masonerie regulară, adică masoneria recunoscută de toate marile puteri masonice din lume şi, în primul rând, de Marea Lojă Unită a Angliei, supranumită Marea Lojă Mamă a Lumii!
-O mare lojă care recunoaşte şi Marea Lojă Naţională din România, din care faceţi şi d-voastră parte?
- Marea Lojă Naţională din România este recunoscută de Marea Lojă Mamă a Lumii, ăsta este termenul!
- Marea Lojă Mamă care nu recunoaste şi Marele Orient al Franţei, ai cărui reprezentanţi au fondat Marele Orient al României?! Am înţeles bine, nu?
- Da, se cheamă că Marele Orient al României este o obedienţa iregulară, deci nerecunoscută.
-Să revenim la problema femeilor în masonerie. De ce nu sunt ele primite în masoneria recunoscută din România?
- Sa vă explic. Tradiţia de mii de ani, de la sacerdoţii sumerieni şi hierofanţii egipteni, trecând prin Academia lui Platon şi Misterele Eleusine sau prin ritualurile Cavalerilor Templieri şi până în vremurile moderne, din 1723 încoace, în masoneria modernă, regulară, recunoscută de toate marile puteri masonice ale lumii, sunt introduşi numai bărbaţii. Asta nu înseamnă că noi, masonii, desconsiderăm femeile. Nu, noi iubim femeile foarte mult, dar masoneria presupune un efort prometeic, un efort chiar al sacrificiului suprem. Este efortul zidarilor care construiesc catedrale, mănăstiri, temple. Vreau să vă spun că, pe toate şantierele catedralelor din Europa Occidentală, nu a lucrat niciodată o femeie. Pentru că este o muncă epuizantă. şi o muncă grea. Este o muncă, dacă vreţi, ca a lui Prometeus, o muncă a sacrificiului suprem.
- Există şi o "portiţă" la care pot bate femeile pentru a intra în masonerie?
- În toate marile loji ale masoneriei regulare, există şi loji paramasonice în care sunt iniţiate şi femeile: soţiile, surorile, fiicele de masoni sau alte persoane de genul feminin. Dar, repet, aceste loji sunt paramasonice. Deci, nu fac parte din ordinul propriu-zis. La noi, ordinul paramasonic în care intră şi soţiile, surorile sau fiicele masonilor se numeşte "Ordinul trandafirului". şi tot ordin paramasonic este şi "Ordinul Jacques de Molay", ordin paramasonic în care sunt iniţiaţi copiii minori ai masonilor.
- Ne puteţi da un exemplu concret?
- Sigur că da. Ritul York, din România, care este un rit regular, are astfel două loji paramasonice: "Ordinul trandafirului" şi "Ordinul Jacques de Molay". Ce vreau eu să explic, să se înţeleagă bine, este că femeile nu sunt lăsate în afară! De asemenea, la toate reuniunile noastre pe care le facem, în afară de cele din Templu, la "agapele fraterne", la "reuniunile albe" sau "ţinutele albe", cum le denumim noi , invităm şi soţiile, şi mamele, şi surorile noastre şi, de fiecare dată, le oferim câte un trandafir alb. De asemenea, pentru a motiva câteva lucruri din care să se înţeleagă faptul că noi ţinem la femei şi respectăm femeile, pot spune că, la inţiere, când un profan trece prin furcile caudine ale iniţierii, printre alte lucruri simbolice, i se oferă o pereche de mănuşi albe: pentru soţia lui, dacă este căsătorit, pentru prietena lui sau, dacă nu are o prietenă, pentru mama lui. Ca semn nobil al respectului pe care Ordinul Masonic Român şi toate celelate ordine masonice regulare îl au faţă de doamne, faţă de femei! Sigur, asta nu înseamnă că este un lucru rău sau detestabil că anumite formaţiuni masonice iregulare, nerecunoscute de marile puteri masonice ale lumii iniţiază şi femei. Este problema lor, este o treabă a lor, restrânsă. Dar, nefiind recunoscuţi, totul se limitează aşa, cum să spun eu, ca o enclavă, ca o curiozitate care există, ca o realitate, de ce nu?!

"Să nu vă închipuiţi că sunt 6.000 de copii români care fac parte din Ordinul Jacques de Molay"

- Dar despre Loja copiilor, acest "Ordin Jacques de Molay", mai puţin cunoscut pentru profani, ce ne puteţi spune?
- În această lojă paramasonică, în "Ordinul Jacqus de Molay", deci, sunt iniţiaţi, în exclusivitate, fiii minori ai masonilor, tineri cu vârste între 15 şi 21 de ani.
- Nu credeţi că, în raport cu Constituţia şi legile din România, dar şi în raport cu legile europene, acest Ordin, această Lojă a minorilor, ar putea încălca anumite drepturi ale copiilor?
- Nu, nu, nu! În primul rând, aceşti copii sunt, în exclusivitate, fii de masoni. Tânărul mason, între 15 şi 21 de ani are în casă un model: pe tatăl său, care este frate mason. Dar, Doamne Dumnezeule, să nu vă închipuiţi că, din cei aproximativ 6.000 de masoni bărbaţi din România, sunt 6.000 de copii români care fac parte din "Ordinul Jacques de Molay"! Doamne Dumnezeule, nu, nu este obligatoriu! Doar care vor, în mod benevol! De altfel, noi nici nu facem prozelitism: nu recrutăm şi nu racolăm persoane, nici în lojile adulţilor, cu atât mai puţin în rândurile copiilor! Trebuie să se înţeleagă faptul că tânarul de 15, 16, 17 ani, care este fiu de mason şi care doreşte, vine şi bate la uşa Templului. şi, bineînţeles, se poartă o serie de discuţii şi, dacă tânărul îşi menţine această dorinţa, de ce să-i dăm peste degete şi să nu i-o îndeplinim?
- Există de mai mult timp discuţii, dezbateri, în legătură cu încălcarea drepturilor copiilor rromi care sunt supuşi, de la vârste foarte fragede, ritualului căsătoriei, vestitele nunţi ţigăneşti! Extrapolând, nu putem spune că, şi la iniţierea copiilor în ritualurile masonice, mentalul, educaţia, conştiinţa copiilor ar putea fi afectate, agresate chiar?
- Dacă la nunţile ţigăneşti pe care le daţi ca exemplu se vând copiii de 7, 8, de 10, de 11 ani, pentru că, realmente, asta-i treaba, acolo se tranzacţionează copii, noi avem copii de la vârsta de 15 ani. Or, este cunoscut că, de la vârsta de 14 ani, copilul are discernământ, chiar şi conform Codului familiei. Deci, copilul peste vârsta de 14 ani este considerat cu discernământ şi, atunci, el hotărăşte dacă vrea sau nu vrea să vină, aşa cum hotărăşte să se înscrie într-un club sportiv sau într-o asociaţie sau în nu ştiu de club select al tinerilor. Practic, nu este singura organizaţie în care pot intra copii şi din care se pot retrage oricând vor ei.
<
Venerabilul Olimpian Unghera, istoric al fenomenului masonic şi Mare Purtător de Cuvânt al Colegiului Suveran al Ritului York România

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite