Oradea are şosea de centură pe 4 benzi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lucrările de extindere a şoselei de centură continuă în 2009 cu construirea celui de-al doilea pod peste Crişul Repede.

Deşi părea imposibil, având în vedere experienţa altor lucrări de infrastructură, astăzi s-a dat în folosinţă primul tronson al centurii orădene, care a fost lărgit parţial la 4 benzi. Pe porţiunea de  centură dintre Bulevardul Ştefan cel Mare şi Calea Sântandreiului, în lungime de 3,6 km, au fost efectuate din luna iulie lucrări de introducere a canalizării, reţelelor de apă şi subtraversare a conductelor de termie, după care s-au realizat carosabilul şi sensurile giratorii. „Era normal ca lucrarea să fie încheiată la termenul promis, 15 decembrie, deoarece a fost altfel coordonată şi organizată. Am avut un singur constructor, nu doi sau trei ca la alte artere reabilitate, ceea ce a fost mult mai bine” spune viceprimarul Gheorghe Carp, coordonatorul lucrărilor.

Deşi părea imposibil, având în vedere experienţa altor lucrări de infrastructură, astăzi s-a dat în folosinţă primul tronson al centurii orădene, care a fost lărgit parţial la 4 benzi. Pe porţiunea de  centură dintre Bulevardul Ştefan cel Mare şi Calea Sântandreiului, în lungime de 3,6 km, au fost efectuate din luna iulie lucrări de introducere a canalizării, reţelelor de apă şi subtraversare a conductelor de termie, după care s-au realizat carosabilul şi sensurile giratorii. „Era normal ca lucrarea să fie încheiată la termenul promis, 15 decembrie, deoarece a fost altfel coordonată şi organizată. Am avut un singur constructor, nu doi sau trei ca la alte artere reabilitate, ceea ce a fost mult mai bine” spune viceprimarul Gheorghe Carp, coordonatorul lucrărilor.

Extinderea continuă
 
Pentru ca cei doi beneficiari, Compania de Apă Oradea şi Ministerul Transporturilor să poată recepţiona lucrarea la timp, firma constructoare Selina Invest  şi-a extins programul de lucru la trei schimburi, pe timpul verii. Pe strada Densuşianu, centura va avea până în primăvară doar stratul de binder, pe care se poate circula însă în condiţii bune.
Odată cu încheierea sezonului rece, se va turna şi covorul asfaltic, activitate care nu ar trebui să dureze mai mult de câteva săptămâni. Extinderea şi lărgirea şoselei de centură va continua în 2009, cu construirea celui de-al doilea pod peste Crişul Repede şi lărgirea pe tronsonul de la Calea Sântandreiului la Calea Clujului. Tot anul viitor se va reabilita strada Oneştilor, deteriorată de traficul greu, deviat anul acesta din cauza lucrărilor. „Pentru mine a fost o nouă experienţă de organizare şi o provocare. Sperăm să respectăm şi celelalte termene de predare a fiecărui tronson. Dacă se acceptă şi anul viitor ajutorul nostru, al doilea pod peste Criş va fi realizat într-un an, nu în doi”, promite viceprimarul. Valoarea investiţiei este de 40 milioane lei, achitată dintr-un credit al Companiei de Apă şi de către Ministerul Transporturilor. Existau „şanse ” reale ca orădenii să nu poată circula pe primul tronson al centurii lărgite pentru cel puţin doi ani, din cauza multiplelor probleme legate de proprietate şi de achitarea tuturor exproprierilor. Au existat probleme cu finanţarea, ultima parte a lucrărilor nefiind achitată nici până astăzi.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite