Omul care schimbă destine în Formula 1

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Recunosc că am fost printre cei care m-am îndoit de forţa pe care ar putea să o aibă monoposturile Brawn GP în noul sezon de Formula 1. Am privit circumspect sesiunile de teste dinaintea

Recunosc că am fost printre cei care m-am îndoit de forţa pe care ar putea să o aibă monoposturile Brawn GP în noul sezon de Formula 1.

Am privit circumspect sesiunile de teste dinaintea sezonului, înclinat să cred zvonurile potrivit cărora echipa condusă Ross Brawn a rulat cu rezervoarele aproape goale pentru a ieşi în faţă.

Era normal ca cel care a stat în spatele atâtor succese ale lui Michael Schumacher, atât la Benneton, cât şi la Ferrari, să îşi dorească o imagine cât mai bună pentru a putea atrage sponsori.

Plecaţi la drum cu bani doar pentru Marele Premiu de la Melbourne, semnând chiar în Australia un contract cu Virgin, monoposturile Brawn păstrează în continuare o mulţime de locuri goale pe maşină, în aşteptarea abţibildurilor salvatoare din punct de vedere financiar.

Golaşe pe dinafară, maşinile însă sunt doldora de experienţă, forţă şi pasiune la interior. Lăsaţi pe drumuri de Honda, după retragerea constructorului japonez, oamenii de la echipă, în frunte cu piloţii Jenson Button şi Rubens Barrichello, au fost salvaţi de Ross Brawn iar acum domină în formula unu. 

Ceea ce a reuşit legendarul director tehnic, devenit acum proprietar de echipă, a fost de domeniul miracolului. În numai câteva săptămâni, care s-au scurs din momentul în care a achiziţionat echipa, până la debutul sezonului, Brawn a reuşit să repună pe roţi, cu o nouă motorizare de la Mercedes, o echipă fără niciun viitor.

Jenson Button a câştigat primele două curse ale sezonului şi doar ploaia l-a oprit din drumul către un 20 perfect la capitolul puncte. Rubens Barrichello trăieşte o a doua tinereţe, experimentatul brazilian fiind al doilea la Melbourne şi al cincilea la Sepang. Iar la constructori team-ul britanic este pe primul loc.

Noroc? Experienţă? Pregătire? Câte un pic din toate. “Norocul înseamnă doar o lungă perioadă de pregătire în aşteptarea unei oportunităţi” a spus la un moment dat Ross Brawn. Se reflectă perfect spusele sale în imaginea netedă şi fără sponsori a maşinilor Brawn în plină viteză. Maşini care par dintr-o altă lume, fâcând celelate monoposturi să pară venite din GP2 sau din campionatele de juniori.

Cârcotaşii se vor lega desigur de difuzoarele buclucaşe. Sunt destule argumente contra. Williams, cu tot cu difuzoare, a mers slab până acum, în timp ce un pilot ca Vettel, care merge fără difuzoare, a fost împiedicat doar de lipsa de experienţă să nu se claseze în topul primelor două curse.

Sincer, nu cred că FIA le va da câştig de cauză contestatarilor acestor elemente de design. Iar un semn îl reprezintă faptul că o parte dintre acele echipe au început deja să lucreze la adaptarea maşinilor. Indiferent însă de hotărârea forului automobilistic internaţional, impactul pe care Brawn şi oamenii lui l-au lăsat în acest început de sezon este remarcabil. Şi e doar începutul.

image

Norocul înseamnă doar o lungă perioadă de pregătire în aşteptarea unei oportunităţi.

image
Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite