Omul care vrea să reinventeze publicitatea

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Alin Zăinescu, partener Status Pimp, vrea să introducă publicitate în statusurile de Messenger. Zăinescu intenţionează să îşi încerce norocul în străinătate, unde bugetele de promovare sunt mai mari.

Bărbatul de 34 de ani stă în fotoliu fumând ţigară de la ţigară într-o cameră mică din sediul Metropotam (portal de timp liber), aflat în spatele clădirii CEC din zona Victoriei.

De când şi-a vândut jumătatea lui din agenţia de publicitate online New Media Avertising către The Group, Alin Zăinescu s-a eliberat. A luat o pauză, s-a liniştit şi a decis să-şi schimbe viaţa.

Primul lucru pe care l-a făcut a fost să-şi cumpere o bicicletă pentru a circula prin Bucureştiul infernal, motiv pentru care a pierdut 20 de kilograme în greutate. Mai apoi şi-a făcut, împreună cu Dragoş Novac, şeful Metropotam, o mică afacere de distribuţie a automatelor de cafea Illy.

Status Pimp, promovare cu buget zero

După un moment de respiro de aproape un an, Alin Zăinescu a revenit în online şi a făcut un parteneriat cu doi tineri din Timişoara în firma Status Pimp.

Cei trei vor să pună mesaje publicitare pe statusurile de Messenger. Un proiect curajos pe care unii îl privesc cu scepticism. Doar timpul va demonstra cine are dreptate. Din asta, pot avea de câştigat atât cei care au lansat Status Pimp, cât şi utilizatorii. Pentru a anunţa proiectul în România nu a avut nevoie de niciun ban. A lansat un link pe un cont de Twitter (platformă de micro-blogging) şi vestea s-a dus imediat.

Pentru versiunea beta a programului, Alin şi partenerii săi au pus la dispoziţie 1.000 de conturi, care s-au epuizat în 76 de ore. Alte 1.800 de persoane sunt pe lista de aşteptare pentru a descărca programul.

Zăinescu este încrezător că proiectul va avea succes şi intenţionează să-l ducă peste graniţe, chiar dacă nu şi-a ales cel mai bun moment pentru a lansa un business în publicitate. „Pariul este să ieşim cu el din România pentru că aici sunt bugete mici“, explică el.

Pe o perioadă mai îndelungată, Alin Zăinescu se gândeşte să părăsească Bucureştiul pe care nu-l mai suportă. Nu s-a hotărât dacă va rămâne în România sau va pleca în afara ţării, dar vrea să facă în aşa fel încât să-şi coordoneze afacerile de la distanţă.

Dar este sigur de un lucru, că îşi va face mai mult timp pentru el şi pentru cei din jurul lui. „După 15 ani de muncă am realizat, poate prea târziu, că ajunge să muncesc şase-şapte ore pe zi, nu merită mai mult, şi nici nu mai eşti eficient“, conchide el.

Carte de vizită

Alin Zăinescu a început să lucreze încă de la 18 ani la ziarul „Meridian“, unde a scris pe politic şi mai apoi a făcut cronici de filme şi de piese de teatru. Câştiga destul cât să-şi plătească taxa la facultate şi chiria pentru mansarda în care locuia. După „Meridian“, Alin s-a angajat la Radio România Actualităţi, unde făcea ştirile de noapte care erau difuzate din oră în oră. După ce s-a lăsat de presă a ales calea comunicării politice.

S-a înscris în fundaţia Alternativa 2000, care ulterior a devenit partid. Timp de un an el a mers în fiecare judeţ pentru a deschide filiale noi. După patru ani a renunţat la Alternativa 2000 pentru APR. După ce s-a despărţit şi de APR a trecut la agenţia Ogilvy, condusă pe atunci de Mihaela Nicola. În 2003 şi-a deschis agenţia New Media Agency care se ocupa de publicitate online, dar şi de evenimente pentru clienţii din domeniul IT.

Învăţături

După 15 ani de muncă, timp în care a lucrat în presă şi ca om de comunicare la două partide politice, Alin Zăinescu a realizat, poate prea târziu, că ajunge să muncească şase-şapte ore pe zi.


Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite