Omul care a pus punct şi a luat-o de la capăt

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Omul care a pus punct şi a luat-o de la capăt
Omul care a pus punct şi a luat-o de la capăt

Cristi Pârvan, fondatorul Media Target, a lăsat munca în multinaţională pentru antreprenoriat. Specialistul în cercetare a renunţat la agenţia în care a lucrat mai bine de şapte ani. Acum, vrea să rămână în acelaşi domeniu, dar pe cont propriu.

Cristi Pârvan este un om ce respiră cercetare. Dacă te-aşezi cu el la vorbă, este dispus să stea la poveşti pe puţin două ore, bineînţeles cu o cantitate respectabilă de tutun, adică pe puţin opt ţigări. A avut tendinţa de a renunţa la ele, motiv pentru care o perioadă a făcut chiar pe blogul său un jurnal cu numărul de ţigări fumate într-o zi. Nu l-a ţinut, însă, decât câteva luni.

Media pro, prima şcoală

Pârvan a intrat în industria de cercetare în 1997 la Pro TV, după ce lucrase la o reţea TV, Novel, din Slatina, locul lui de baştină. Pârvan a lucrat acolo în timpul facultăţii timp de trei ani.

Pe atunci departamentul de cercetare era format din doi oameni, iar audienţele televiziunilor erau abia la începuturi. Existau aşa-numitele „diary“ (oamenilor li se dădeau un fel de jurnale şi trebuiau să noteze emisiunile pe care le urmăreau), dar compania TNS începuse să plaseze peoplemeterele (aparate ce măsoară audienţa emisiunilor) pe televizoarele bucureştenilor.

Datele despre audienţe le erau furnizate prin fax. Pe lângă urmărirea audienţelor, Pârvan aplica diferite chestionare invitaţilor la emisiuni. „Le tratam ca pe produse media, cu campanii de promovare. Făceam media planning pentru promouri“, îşi aminteşte Pârvan.

Online-ul, o pasiune

După cinci ani, Pârvan a decis să meargă mai departe şi şi şi-a deschis propria afacere. A înfiinţat Media Target, împreună cu alţi trei colegi, o firmă de cercetare, menită să ofere informaţii diversificate despre consumatorii anumitor tipuri de emisiuni.

Totuşi, firma nu a funcţionat niciodată. „La primle încercări de manifestare, m‑am panicat şi am decis că e prea devreme şi că nu mă iau clienţii în serios“, îşi aminteşte el. Aşa că, Pârvan a început să-şi caute un nou loc de muncă. A văzut un anunţ într-o publicaţie economică şi a decis să meargă la un interviu cu Maria Tudor, Managing Director al agenţiei ­Zenith. A rămas la ei în departamentul de cercetare.

Cu timpul, Pârvan a început să urmărească şi evoluţia internetului şi a simţit potenţialul acestui mediu de comunicare. „Online‑ul a fost şi este pentru mine, un mod de manifestare al oamenilor care folosesc această tehnologie. Este o ocazie de a urmări comportamentele acestora“, explică el. În consecinţă, la jumătatea anului trecut, a pus pe picioare agenţia Zed, o firmă de publicitate digitală, parte a reţelei cu acelaşi nume din „marea familie“ Zenith.

Pârvan a renunţat la începutul lunii iunie la colaborarea cu Zenith pentru a trece de partea antreprenoriatului. El vrea să relanseze firma Media Target şi îşi propune să ofere tot felul de soluţii de cercetare, axându-se pe online.

Carte de vizită

În 1996, Cristi Pârvan absolvea facultatea de Sociologie din cadrul Universităţii Bucureşti. Pârvan a început să lucreze încă din al doilea an de facultate. Făcea cercetare în cadrul unei firme de cablu din Slatina, oraşul său natal. A lucrat cinci ani în departamentul de cercetare al Media Pro şi alţi şapte la agenţia de media Zenith. În prezent, Cristi vrea să relanseze firma proprie de cercetare, Media Target.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite