Oficialii europeni sunt de acord cu noua variantă a taxei auto

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Parlamentul României ar putea adopta modificările legislative până la sfârşitul lunii viitoare "În cadrul discuţiilor, reprezentanţii Comisiei Europene au apreciat drept constructivă

Parlamentul României ar putea adopta modificările legislative până la sfârşitul lunii viitoare

"În cadrul discuţiilor, reprezentanţii Comisiei Europene au apreciat drept constructivă poziţia autorităţilor române", arată un comunicat al MEF. Potrivit acestuia, CE va transmite un răspuns oficial "după ce MEF va prezenta modificările pe care Guvernul României doreşte să le aducă în acest sens legislaţiei cu privire la taxa specială auto".

Oficialii europeni se feresc să dea un verdict privind noua "formă" a taxei auto, până când nu văd negru pe alb modificările aduse în acest sens Codului Fiscal. O delegaţie a Ministerului Economiei a avut ieri, la Bruxelles, o primă rundă de discuţii cu experţi ai Comisiei Europene, pe marginea taxei auto. Reprezentanţi ai MEF au declarat, pentru "Adevărul", că România va trebui astfel să prezinte, până săptămâna viitoare, legea efectiv modificată, iar ulterior va fi primit răspunsul oficial al Executivului UE. Tot atunci, autorităţile române vor trebuie să precizeze şi motivele care au stat la baza respectivelor variante de calcul. "Din discuţii a reieşit oportunitatea ca modificările respective să fie adoptate de către Parlamentul României până la sfârşitul acestei sesiuni parlamentare", se mai arată în comunicatul oficial.

Potrivit noii grile de calcul prezentate în urmă cu câteva săptămâni de ministrul economiei şi finanţelor, Varujan Vosganian, valoarea taxei ar urma să rămână neschimbată în cazul tuturor maşinilor noi, dotate cu motor euro 4. În acest caz, pentru un motor cu o capacitate mai mică de 1.400 cmc se plătesc 161 de euro, până în 1.600 cmc taxa este de 184 de euro. Pentru propulsoarele de până la 2.000 cmc se vor plăti 536 de euro, iar pentru cele de peste 3.000 cmc, valoarea este de 2.295 de euro.

Mai puţin de plătit pentru maşinile vechi

Taxa scade însă la jumătate faţă de actuala valoare pentru maşinile euro 4 cu vechime de unu-doi ani şi chiar mai mult pentru cele de patru-cinci ani. Astfel, nivelul ar putea fi coborât de la 284 de euro la 139 de euro, pentru maşinile de unu-doi ani, şi de la 299 de euro la 111 euro, pentru cele de patru-cinci ani, dotate cu motoare euro 4 sub 1.400 cmc. Pentru categoria până la 1.600 cmc, nivelul scade de la 324 de euro la 159 de euro pentru maşinile de unu-doi ani.

Pentru aceeaşi categorie de până la 1.600 cmc, vechi de patru-cinci ani, nivelul va fi scăzut de la 342 de euro la 127 de euro. La autovehiculele de 2.000 de cmc, diminuarea va fi de la 945 de euro la 461 de euro pentru vechimea de unu-doi ani şi de la 998 de euro la 370 de euro pentru cele de patru-cinci ani. În cazul automobilelor de peste 3.000 cmc, taxa ar putea coborî la 1.974 de euro, faţă de 4.501 euro în prezent, dacă au o vechime între unu şi doi ani, respectiv la 1.583 euro, faţă de 4.276 de euro, pentru vechimea de patru-cinci ani. Pentru o maşină noneuro, cu motor de până la 1.400 cmc, de 15-16 ani, taxa s-ar putea reduce astfel, de la 4.007 euro, la 2.464 euro, iar în cazul unui autoturism de 20-21 de ani vechime, aceasta ar putea coborî, de la 4.007 euro, la doar 1.120 de euro. La categoria 1.600 cmc, taxa propusă este de 2.816 euro pentru maşinile de 15-16 ani şi de 1.280 euro pentru 20-21 de ani, comparativ cu 4.579 euro, în acest moment. În cazul unei maşini de 2.000 cmc, taxa propusă este de 3.608 euro la vechimea de 15-16 ani şi de 1.640 de euro pentru 20-21 de ani, în scădere de la 5.724 de euro. O maşină de peste 3.000 cmc, cu o vechime de 15-16 ani, ar putea fi taxată cu 6.000 de euro, faţă de 8.598 euro în prezent.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite