Sesizat de OLAF, PNA l-a scos basma curata in doar doua zile pe fostul sef al SN CFR Mihai Necolaiciuc

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Scandalurile declansate in ultima perioada in "curtea" PNA nu fac altceva decat sa indeparteze oarecum atentia de la marile dosare la marile orgolii. In timp ce sindicalistii de la SN CFR au declansat

Scandalurile declansate in ultima perioada in "curtea" PNA nu fac altceva decat sa indeparteze oarecum atentia de la marile dosare la marile orgolii. In timp ce sindicalistii de la SN CFR au declansat o greva care parea sa nu se mai opreasca, fostul sef al institutiei Mihai Necolaiciuc este asteptat la PNA sa dea socoteala pentru abuz in serviciu contra intereselor publice. Procurorii fac cercetari cu privire la efectuarea unor plati ilegale, in perioada 2001 - 2003, de catre CFR SA catre societatea comerciala General Invest SRL din Cluj-Napoca, in valoare de sute de miliarde de lei, pentru furnizarea si instalarea unor sisteme de avizare si informare a publicului calator. Pana sa se ajunga la acest dosar, Necolaiciuc a primit de la procurorii aceleiasi institutii anticoruptie neinceperea urmaririi penale in nu mai putin de patru dosare. Unul dintre ele se constituise in baza unei sesizari OLAF si a fost solutionat ca in povestile cu Fat-Frumos. In doua zile, anchetatorii PNA, fara ca macar sa il audieze pe fostul sef de la Cai Ferate, au constatat ca acesta este curat ca lacrima si au contrazis OLAF care reclama cu vehementa implicarea lui Necolaiciuc in grave fapte de coruptie. Ulterior, alte plangeri ajung in dulapurile procurorilor anticoruptie. In referatul intocmit in noiembrie 2003 in dosarul 305/P/2003, procurorii Sectiei de combatere a coruptiei din PNA precizeaza ca au fost sesizati de fostul sef de proiect locomotive electrice in cadrul ICMET Craiova despre faptul ca, in perioada 1997 - 1999, Ministerul Transporturilor a dispus modernizarea a 24 locomotive de calatori, finantarea fiind asigurata printr-un credit de 21 milioane de dolari al Bancii Mondiale. Lucrarile de modernizare au fost in cuantum de 110% din pretul unei locomotive noi. Situatia nu s-a schimbat nici dupa anul 2000, cand director general al SN CFR a fost Mihai Necolaiciuc, care ar fi dispus vanzarea catre diverse societati de achizitionare si valorificare a fierului vechi mai multe locomotive. Mai mult, procurorii semnalau faptul ca Mihai Necolaiciuc ar fi concesionat - contra unor sume mari de bani - baza sportiva Rapid, intretinerea, amenajarea, plata salariilor muncitorilor, electricitatea, apa, canalizarea si alte cheltuieli fiind achitate de CN CFR SA. In referat se subliniaza clar ca, la vremea respectiva, Necolaiciuc i-ar fi dat o barca cu motor fostului ministru al Transporturilor Miron Mitrea pentru a-l mentine in functie. Dupa circa doua luni de "cercetari", aceiasi procurori care au intocmit referatul i-au transmis lui Necolaiciuc ca pe numele sau nu s-a inceput urmarirea penala, fara ca macar o persoana nominalizata in sesizari sa fie invitata doar o data la PNA.

Societate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite