Nufărul îşi asigură 20% din încasări prin închirierea spaţiilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Chiriaşii sunt obligaţi să păstreze sigla firmei indiferent de activitatea desfăşurată. În urmă cu câţiva ani, spălătoriile Nufărul erau acuzate de monopol pe piaţa de profil. Între

Chiriaşii sunt obligaţi să păstreze sigla firmei indiferent de activitatea desfăşurată.

În urmă cu câţiva ani, spălătoriile Nufărul erau acuzate de monopol pe piaţa de profil. Între timp însă, noii competitori care au apărut pe acest segment au reuşit să muşte o cotă de 35% dintr-o piaţă estimată în acest an la valoarea de peste 3,5 milioane de euro.

Vechile spălătorii Nufărul şi-au păstrat o cotă majoritară de 65%, însă, pentru întregirea veniturilor rezultate din activitatea principală de curăţare şi spălare, s-a trecut la închirierea spaţiilor, aflate numai în puncte centrale din Capitală.

100 de centre în punctele-cheie din Capitală

Dan George Stroescu, director general al companiei, susţine că 50% din spaţiile pe care Nufărul le deţine în Capitală sunt închiriate, fie în totalitate, fie parţial. "Din cele 100 de centre din Bucureşti, aproximativ jumătate sunt închiriate, această activitate acoperind aproximativ 20% din cifra de afaceri anuală", a precizat, pentru "Adevărul", Stroescu. Este ştiut faptul că spălătoriile Nufărul beneficiază de spaţii centrale, chiria pentru o asemenea locaţie fiind semnificativă.

În plus, companiile sau persoanele juridice care închiriază un spaţiu aflat în proprietatea Nufărul sunt nevoite să păstreze la intrare sigla de spălătorie, chiar dacă în interior se desfăşoară o cu totul altă activitate. Stroescu justifică această condiţie ca făcând parte integrantă din nevoia de reclamă a companiei pe care o conduce. "Am preferat să menţinem firmele Nufărul chiar şi în cazul spaţiilor închiriate în totalitate către agenţi economici pentru a avea o mai mare expunere", susţine preşedintele Nufărul.

Acolo unde funcţionează şi o spălătorie, compania a decis trecerea şi la un alt tip de comerţ, constând în comercializarea de produse de artizanat sau parfumuri pentru întregirea veniturilor din prestarea activităţii principale. "Spălarea şi curăţarea nu reprezintă o activitate foarte profitabilă. Şi asta în condiţiile în care la o cifră de afaceri de aproximativ 3 milioane de euro, profitul reprezintă doar 5%", a declarat Stroescu.

Venitul lunar variază între 4.000 şi 10.000 de euro

Peste 90% din clienţii companiei sunt persoane fizice, în timp ce restul este asigurat de companiile private sau de stat. "Este adevărat că, odată cu apariţia noilor jucători, am pierdut comenzi din partea instituţiilor de stat. Nivelul de prelucrare a scăzut cu 30%. Însă, în prezent, cei mai activi clienţi ai noştri sunt străinii care lucrează în ambasade, şi care preferă să-şi spele costumele aici, contra sumei de 10 euro, în loc să plătească peste graniţă 21 de euro/costum", a precizat Stroescu.

Strategia de dezvoltare a companiei are în vedere expansiunea în următorii ani în principale oraşe mari din ţară, dar şi modernizarea celor existente. "Am achiziţionat un teren în Năvodari în vederea deschiderii unui centru, însă ne orientăm şi către alte oraşe din ţară. Nu vrem să ne extindem însă prin închirierea de spaţii, ci prin cumpărarea acestora", susţine oficialul companiei. În plus, pentru a creşte numărul de comenzi, se are în vedere şi dezvoltarea prin "comanda la domiciliu". În prezent, acest sistem de comenzi reprezintă 10% din total.

În funcţie de zona în care este situat, un magazin Nufărul preia lunar comenzi ce variază între 4.000 şi 10.000 de euro.

SPĂLĂTORIILE, ÎN CIFRE

Pe piaţa serviciilor de spălătorie şi curăţătorie activează în prezent aproximativ 100 de agenţi economici cu spălare rapidă, marea majoritate a acestora extinzându-se prin intermediul centrelor comerciale de tip mall.
Aceştia deţin 35% din această piaţă, în timp ce restul este ocupat de compania Nufărul. În valoare, piaţa se ridică la peste 3,5 milioane de euro, cu rate anuale de creştere care oscilează între 5-10%.

Nefiind o piaţă cu o creştere constantă sau previzibilă, este de aşteptat ca apariţia unor nume internaţionale să întârzie să apară. "Investiţia într-o unitate de spălare şi curăţare se ridică la câteva zeci de milioane de euro.
În condiţiile în care aceşti bani nu pot fi recuperaţi foarte repede, nu ne aşteptăm la schimbări masive în următorii ani", a conchis Stroescu.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite