Nastase, Mitrea si Geoana au gonit cu 160 de km/h pe calea ferata

0
Publicat:
Ultima actualizare:

* Evenimentul a avut loc intre Bucuresti si Campina, pe o cale ferata modernizata cu 2,5 milioane de euro kilometrul * Premierul s-a declarat surprins ca, la asa viteza, paharul cu apa de pe masa nu s-a miscat

Pe tronsonul Bucuresti-Campina noua viteza legala pe calea ferata este de 140 de kilometri pe ora - asa statea scris pe frontispiciul Salii Rosii a Garii de Nord, sambata dimineata. Totusi, trenul Intercity care a plecat la orele 10,15 de la peronul 14 a atins chiar si 160 de km/ora, cea mai mare viteza atinsa vreodata pe caile ferate din Romania. Abaterea de la lege s-a comis cu prilejul inaugurarii oficiale a lucrarilor de reabilitare si modernizare a infrastructurii feroviare, intre Capitala si Campina, pe 91 de kilometri. Primul-ministru insotit de baiatul sau cel mic, Mihnea, ministrul Transporturilor, Miron Mitrea, dar si candidatul PSD la primaria Capitalei, Mircea Geoana, au fost invitati sa constate in premiera care este rezultatul practic al unei investitii de 228 milioane euro, bani proveniti dintr-un imprumut BEI si de la bugetul de stat. Atat pretioasa incarcatura, cat si ziaristii prezenti au strabatut o parte din traseu, putand urmari, pe monitoare ce transmiteau in vagoane imagini de la bordul locomotivei, cum garnitura de tren batea recordul national de viteza. Adrian Nastase s-a aratat impresionat de experienta: "Am remarcat calitatea lucrarilor si confortul din tren, fiind surprins sa constat ca, la 160 de kilometri pe ora, paharul cu apa nu se misca pe masa." Premierul a aratat ca proiectul, finalizat in trei ani de zile, este important din punctul de vedere al compatibilizarii cailor ferate din Romania cu cele europene, cat si pentru mentinerea numarului de pasageri la nivelul actual, in conditiile in care tot mai multi calatori se orienteaza catre transportul rutier. "Suntem tara cu cel mai mare procent de transport de pasageri si marfa pe calea ferata din Europa. Marea problema a Europei este cum sa recastige pasagerii si marfa pe calea ferata, iar marea noastra problema este cum sa nu-i pierdem" - a completat Miron Mitrea. Proiectul face parte dintr-un program de modernizare a traseului Curtici-Arad-Sighisoara-Brasov-Bucuresti-Constanta, inclus in coridorul IV paneuropean de transport feroviar. In acest an este prevazuta inceperea lucrarilor la tronsoanele Campina-Brasov si Bucuresti-Fetesti-Constanta, care ar urma sa fie finalizate in patru ani. Pentru tronsonul Campina-Brasov, valoarea estimata a lucrarilor este de 400 milioane euro, iar autoritatile au inceput demersurile pentru obtinerea unui imprumut de la Uniunea Europeana si Japan Bank for International Cooperation (JBIC). Pentru Bucuresti-Fetesti si Fetesti-Constanta urmeaza sa fie organizate licitatii pentru atribuirea contractului de executie a lucrarilor, fondurile necesare pentru cele doua proiecte fiind de 309, respectiv 209 milioane euro.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite