Muncitorii de la ARO sustin ca nu si-au mai primit salariile din ianuarie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Liderul sindicatelor din uzina spune ca utilajele din fabrica sunt dezmembrate si vandute ca fier vechi

Investitorul strategic la Aro Campulung, compania americana Cross Lander, si-a achitat deja o parte din obligatiile asumate prin proiectul de privatizare, inclusiv salariile restante ale angajatilor, se arata intr-un comunicat al APAPS. Aceasta informatie a starnit mania angajatilor societatii care asteapta inca sa isi primeasca salariile pe luna ianuarie. "Cei de la APAPS, in nemernicia lor, au lansat aceasta minciuna gogonata. Probabil si pentru ca se apropie 1 aprilie. Pot sa va spun ca angajatii nu au mai primit salariile din luna ianuarie, deci numarul de salarii neplatite este acelasi ca in momentul preluarii uzinei", a declarat pentru Adevarul Gheorghe Apostu, liderul sindicatelor Aro. Acesta spune ca nu este adevarat ca firma Cross Lander a respectat toate clauzele contractuale si ca a achitat deja 3,2 milioane de dolari in contul datoriilor Aro, salariile restante si drepturile financiare ale salariatilor disponibilizati, asa cum sustine APAPS. "Nu stiu la ce se refera APAPS cand afirma ca cel care a cumparat Aro si-a indeplinit toate obligatiile. Oricum, acestea nu sunt publice. Nu s-a venit cu nici un ban si se vand la fier vechi utilajele care nu sunt folosite", a adaugat Apostu. Reprezentantii Directiei de Comunicare din APAPS sustin ca angajatii nu vor afla niciodata care sunt prevederile contractului de privatizare, deoarece acestea fac parte dintr-un act incheiat intre vanzator (APAPS) si cumparator (Cross Lander). "Muncitorii cunosc totusi clauzele sociale deoarece ei au participat la negocierea lor", ne-a declarat reprezentantul APAPS. Pana atunci, liderul sindical afirma ca ar trebui initiat un control privind vanzarea utilajelor deoarece exista situatii in care acestea sunt vandute ca fier vechi la un pret mai mic de 100 dolari/tona. "Ar trebui sa se faca o licitatie inainte de dezmembrarea unui utilaj. Pe de alta parte, cred ca exista in tara destule societati care ar cumpara o freza ca utilaj, nu ca fier vechi, evident la un pret mult mai mare", a precizat Apostu. In ceea ce priveste promisiunea lansarii noului model Aro cu motor Ford, Apostu spune ca acest prototip nici macar nu a fost omologat. "Acum se lucreaza la cateva masini pentru Ministerul de Interne si la 4-5 pentru Cehia. Am tot asteptat, dar productia nu a demarat si daca se tot lungeste, sigur vom ajunge la conflicte de munca", a avertizat Gheorghe Apostu.

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite