Motocicliştii "au turat" Capitala

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Noile tipuri de întreceri pe două roţi au devenit o modă în Bucureşti. Faţă de anul 2006, numărul accidentelor în care au fost implicaţi motociclişti s-a dublat Bulevarde ca

Noile tipuri de întreceri pe două roţi au devenit o modă în Bucureşti. Faţă de anul 2006, numărul accidentelor în care au fost implicaţi motociclişti s-a dublat

Bulevarde ca Iuliu Maniu, Expoziţiei sau Nicolae Grigorescu au devenit pistele preferate ale motocicliştilor. Deşi, numai în acest an s-au înregistrat aproape 400 de accidente cu motoare, un număr dublu faţă de aceeaşi perioadă din 2006, tinerii nu încetează să se dea în spectacol pe două roţi. Noua modă este plimbarea nocturnă cu motoarele turate la maxim, mersul pe o roată şi pornirile cu scârţâit de roţi.

Potrivit datelor de la Brigada de Poliţie Rutieră din Capitală, ponderea motocicletelor, motoretelor, scuterelor şi mopedelor este de doar 1,7 la sută din totalul vehiculelor înmatriculate în Bucureşti. Cu toate acestea, în ultimele şase luni, motocicliştii au fost implicaţi în aproape 20% la sută din accidentele grave înregistrate în Capitală.

Amenzi pentru poluare fonică

Poliţia rutieră din Capitală a dat de la început anului până acum peste 150 de amenzi motocicliştilor pentru că au depăşit 55 de decibeli, nivelul de zgomot admis în oraş. "Poluarea fonică prin ambalare se sancţionează cu 4 sau 5 puncte amendă, reţinerea certificatului de înmatriculare şi cu 39 de lei.

Cei care sunt deranjaţi de motocicliştii care îşi turează motoarele pot să sune la 112 sau să anunţe cel mai apropiat echipaj de poliţie", spune Christian Ciocan, purtător de cuvânt la Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti. De asemenea, lipsa căştii de protecţie este sancţionată cu până la 78 de lei amendă şi 2 puncte penalizare. Motocicliştii care îşi pun pe motoare tobe care scot zgomot mai puternic decât cel normal au ajuns spaima bătrânelor de pe Iuliu Maniu.

Oamenii se plâng

"Sunt teribilişti. Au impresia că tot oraşul e al lor şi aleargă ca nebunii. Prefer să stau noaptea cu geamul închis, să mor de cald, că altfel nu pot să închid un ochi din cauza bubuiturilor care se aud de la ei", se plânge Adriana Ştefan, care locuieşte în zona Pieţei Gorjului. Pentru cei care îşi montează pe motociclete sisteme sau tobe care fac zgomot mult mai mare decât cel admis, sancţiunea este de 6 sau 8 puncte penalizare şi reţinerea certificatului de înmatriculare.

Nici pe Bulevardul Nicolae Grigorescu din Titan oamenii nu au linişte. "Sunt şi cu scutere, şi cu motociclete mari, că nu pot să îmi culc copilul de zgomot. E o nebunie în fiecare seară. Încep cum se întunecă şi se aleargă până la două dimineaţa", zice Alina Boeru (25 ani).

Printre motivele care îi determină pe unii tineri să îşi cumpere motocicletă este şi dorinţa de a cunoaşte cât mai multe fete. "Ştiu mulţi băieţi care şi-au luat motor ca să agaţe gagici, să se dea mari în faţa lor", spune Alex Vaida, un student de 21 de ani, a cărui pasiune sunt motoarele. Deşi a avut două accidente şi două căzături serioase, în mai puţin de un an, Alex nu vrea să renunţe la mersul pe motor. "Îţi oferă o senzaţie de libertate de neegalat", spune el. "Oricum, şoferii bucureşteni nu sunt pregătiţi să existe motoare în oraşul lor, pentru că ei nu ştiu să respecte regulile de circulaţie", adaugă Alex.

Un nou tip de întreceri

Pe Şoseaua Giurgiului, din sectorul 4 al Capitalei, tinerii motociclişti experimentează un nou tip de întreceri.
Martore sunt femeile din blocurile de la stradă, care din cauza gălăgiei stau planton la ferestre aproape în fiecare seară.

"Nu mai merg două motoare în paralel, că e ilegal, îşi aleg un loc de unde pleacă şi unul unde ajung. Şi pleacă pe rând, că prea îi aud că se opresc în acelaşi loc. Şi cred că se cronometrează", povesteşte Marinela Enache (48 de ani).

Vânzări crescute

Dealerii de motociclete şi scutere au înregistrat venituri importante anul acesta. "Faţă de anul trecut, vânzările la scutere au crescut sută la sută, mai ales la cele de 50 cm cubi, care nu necesită permis de conducere, iar la motociclete, vânzările au crescut cu 80%", spune Ionuţ Manea, director de vânzări şi marketing la UnitedMotors. De asemenea, potrivit datelor de la Direcţia de înmatriculări auto, de la începutul acestui an, în Bucureşti, s-au înmatriculat aproape 7.500 de motociclete, cu 600 mai mult decât cele înmatriculate în aceeaşi perioadă a anului 2006.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite