Monitorizarea presei, mai necesară pe timp de criză

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Monitorizarea presei, mai necesară pe timp de criză
Monitorizarea presei, mai necesară pe timp de criză

George Domnişoru, Area Sales Manager la Media Image Group, spune că marile companii care se confruntă cu dificultăţi financiare sunt mai atente la ce se spune despre ele în mass-media. Domnişoru spune că domeniul monitorizării de presă nu este afectat de criză. Dimpotrivă, pentru 2009 prognozează o creştere a acestei pieţe.

Domnişoru are 31 de ani, gesticulează mult şi fumează şi mai mult. Pe un ton uşor protocolar îşi aprinde o ţigară şi explică de ce piaţa agenţiilor de monitorizare de presă nu e afectată de criză „aproape deloc“. Monitorizarea presei scrise, a televiziunilor, radiourilor şi internetului este necesară mai ales în condiţii de criză, când fiecare companie este interesată să ştie ce se întâmplă în domeniul său de activitate, dar şi „cum stă“ concurenţa.

„Noi suntem privilegiaţi că avem un produs care trebuie în condiţii de criză. E nevoie de monitorizări cu atât mai tare“, apreciază Domnişoru. În plus, este mai ieftin şi mai eficient să externalizezi astfel de servicii decât să-ţi angajezi oameni care să citească ziarele. Printre puţinii clienţi care „au dat bir cu fugiţii“ şi au renunţat la monitorizări sunt cei ce au fost loviţi, la rândul lor, de economia românească: dezvoltatorii imobiliari şi producătorii auto care şi-au restrâns activitatea.

Totuşi, Domnişoru spune că, la Media Image, criza nu s-a tradus prin „chestiuni dramatice“, nu s-au făcut restructurări şi nu au fost reduse salariile.    

Prognoze optimiste

În ceea ce priveşte piaţa companiilor de monitorizare, Domnişoru apreciază că, în 2008, aceasta era de aproximativ patru milioane de euro. Pentru 2009, prognozele sunt optimiste: o creştere de până la 4,5 milioane de euro. Are o regulă de fier: „dacă nu crezi în produsele pe care le vinzi şi în compania pe care o reprezinţi, pleci de acolo sau chiar din vânzări“. Ca „defect profesional“, Domnişoru citeşte ziarele zilnic, dar şi reviste glossy. „Nu iau o revistă glossy şi o citesc cap-coadă, dar vreau să văd temele pe care le abordează, conţinutul articolelor“, spune el.

Ziua lui de muncă începe la 8.00-8.30 dimineaţa şi se termină, de multe ori, seara după 20.00. În tot acest timp, se împarte între întâlniri, telefoane şi e-mailuri. Când ajunge acasă, Domnişoru se uită tot la televizor. „Mă uit ca un consumator avizat şi care înţelege despre ce e vorba. Fac zapping pe toate posturile, însă pe cele de ştiri stau cel mai mult. Mă interesează şi profesional, dar este deja a doua natură, obişnuinţa“, spune el. În puţinul timp rămas liber îşi alintă feţiţa şi are grijă de peştii săi
exotici.

Activitatea, pe scurt

George Domnişoru (31 de ani) s-a mutat din Curtea de Argeş la Bucureşti ca să urmeze cursurile Facultăţii de Chimie din cadrul Universităţii din Bucureşti. A absolvit în 2001, dar n-a profesat deloc în acest domeniu, fiind nemulţumit de modul în care se face cercetare în România.

După ce a intrat în vânzări, în 2001, când vindea aparate de aer condiţionat şi televizoare Panasonic, s-a hotărât să facă şi Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice la SNSPA. În 2005 s-a angajat la Media Image, iniţial ca referent marketing. Doi ani mai târziu a ajuns Area Sales Manager al companiei. Între 2006 şi 2008 a fost autorul rubricii „Ce spun ziarele“ din revista „Campaign“.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite