Modificările la taxa auto, trimise la Bruxelles

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Noile reglementări pot intra în parlament spre aprobare după obţinerea unui punct de vedere din partea Comisiei Europene Scrisoarea transmisă comisarului european pentru fiscalitate,

Noile reglementări pot intra în parlament spre aprobare după obţinerea unui punct de vedere din partea Comisiei Europene

Scrisoarea transmisă comisarului european pentru fiscalitate, Laszlo Kovacs, conţine principalele prevederi referitoare la modul de calcul al taxei şi valoarea acesteia, precum şi la procedurile de restituire a unei sume dacă maşina este vândută ulterior în străinătate.

Ministrul economiei şi finanţelor, Varujan Vosganian, a anunţat că a semnat şi a trimis, ieri, o scrisoare către comisarul european, Laszlo Kovacs, privind modificările la taxa auto şi că a convenit cu reprezentanţii Comisiei ca actul normativ să fie introdus în parlament după acordul CE. "Astăzi (ieri - n.r.) am semnat scrisoarea către comisarul european, Laszlo Kovacs, şi tot astăzi a plecat adresa către Comisia Europeană, care, în câteva zile, va avea un punct de vedere oficial. Am convenit să amânăm depunerea în parlament până când vom avea un punct de vedere din partea Comisiei", a spus Vosganian, citat de Mediafax.

Oficialii europeni, informaţi în detaliu despre taxa auto

El a precizat că scrisoarea transmisă comisarului european pentru fiscalitate, Laszlo Kovacs, conţine principalele prevederi referitoare la modul de calcul al taxei şi valoarea acesteia şi la procedurile de restituire a unei sume dacă maşina este vândută ulterior în străinătate, de formulare a contestaţiilor şi de exceptare de la plata taxei pentru anumite tipuri de autovehicule, precum cele destinate persoanelor cu handicap sau folosite "în scopuri de natură industrială".

Comisia Europeană a anunţat că va iniţia procedura legală împotriva României în cazul taxei pentru primă înmatriculare, considerând că măsura nu respectă normele europene, în pofida discuţiilor intensive purtate cu autorităţile române. Iar în cazul în care consideră nesatisfăcător răspunsul autorităţilor de la Bucureşti, Comisia Europeană poate trece la a doua etapă a procedurii legale şi, ulterior, poate aduce cazul în faţa Curţii Europene de Justiţie, care va lua o decizie ce devine obligatorie.

Taxa de primă înmatriculare a fost introdusă la începutul acestui an şi se calculează în funcţie de capacitatea motorului, de standardele de emisii şi de vechimea autovehiculului. Potrivit unor variante de calcul prezentate în urmă cu circa trei săptămâni de ministrul Varujan Vosganian, valoarea taxei ar urma să rămână la 161 de euro pentru maşinile noi, cu motor Euro 4 şi capacitate cilindrică sub 1.400 centimetri cubi. Pentru autoturismele din aceeaşi categorie, dar cu vechime de 1-2 ani, taxa s-ar putea reduce de la 284 de euro la 139 de euro, iar pentru cele de 4-5 ani, de la 299 de euro la 111 euro. De altfel, varianta prezentată de Vosganian menţine nivelurile taxei pentru toate maşinile noi cu motor Euro 4, la 184 de euro pentru propulsoarele cu capacitate cilindrică de până la 1.600 cmc, 536 de euro pentru cele până la 2.000 cmc şi 2.295 de euro pentru cele peste 3.000 cmc. Valoarea taxei scade însă la circa jumătate faţă de cea actuală pentru maşinile Euro 4 cu vechime de 1-2 ani şi mai mult pentru cele de 4-5 ani.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite