Ministerul Transporturilor, pe cale să gireze o jonglerie cu terenuri în Băneasa

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Posibilitatea ca aeroporturile internaţionale să scoată la vânzare 10% din activele proprii, introdusă printr-un proiect legislativ iniţiat de Ministerul Transporturilor, este văzută drept

Posibilitatea ca aeroporturile internaţionale să scoată la vânzare 10% din activele proprii, introdusă printr-un proiect legislativ iniţiat de Ministerul Transporturilor, este văzută drept portiţă prin care vor intra în legalitate mai multe afaceri oneroase cu terenurile din nordul Capitalei.
Aeroportul Băneasa, spre exemplu, gestionează un perimetru deosebit de bine plasat, cu o largă deschidere la DN1 (şoseaua Bucureşti-Ploieşti), şi apropiat de reţelele de utilităţi, însă adevăratul proprietar - Aviaţia Utilitară - nu poate intra în posesia acestui teren din cauza unor manevre ale fostei conduceri din Ministerul Transporturilor care au făcut istorie în instanţele româneşti de judecată. Inclusiv fostul ministru Miron Mitrea abia a reuşit să facă rost de-un NUP (neînceperea urmăririi penale) după ce a fost cercetat în legătură cu jongleriile imobiliare legate de această proprietate.
Ieşire la DN1 dată la schimb cu tăpşanele din Voluntari
Ce se întâmplase? Pe scurt, Aviaţia Utilitară dobândise - printr-o hotărâre judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă - dreptul de proprietate asupra acelui teren, iar ministerul trebuia să elibereze, în acest sens, un certificat de atestare a dreptului de proprietate. Însă MTCT nu numai că nu a aplicat hotărârea judecătorească, dar a şi dat la schimb respectivul teren, încheind un contract cel puţin ciudat cu mai multe persoane fizice, de la care a obţinut o dărăpănătură de pe tăpşanele părăsite ale comunei Voluntari. Practic, ministerul, în calitate de acţionar unic la Aeroportul Internaţional Băneasa, s-a comportat ca şi cum terenul în cauză i-ar aparţine, deşi o hotărâre judecătorească îl obliga să-l restituie proprietarului de drept.
MTCT forţează legalizarea furtului
Încurcată de necunoscutele acestei ecuaţii, noua conducere a MTCT, instalată acum mai bine de un an, nu a întreprins nimic în vederea reparării prejudiciului creat Aviaţiei Utilitare. Dimpotrivă, acum se foloseşte de o ocazie într-adevăr extraordinară şi iniţiază un proiect prin care Aeroportul Internaţional Băneasa ar putea scoate la vânzare un teren care nu-i aparţine. Oportunitatea constă în faptul că AIBB se numără printre societăţile care trebuie să participe, cu o parte din acţiuni, la formarea capitalului social al Fondului "Proprietatea". Desigur, este necesar un întreg pachet de acte normative pentru a pregăti listarea la bursă a acţiunilor societăţii AIBB. Însă tocmai în acest pachet a fost introdusă, cu o dibăcie nemaipomenită, prevederea că "pentru o administrare eficientă" a patrimoniului se va putea trece inclusiv la "vânzarea de active imobilizate reprezentând cel mult 10% din valoarea totală". Ce legătură are scoaterea pe Bursă a 5% din acţiuni - obiectivul legitim al viitoarelor acte normative - cu vânzarea de active imobilizate, strecurată în proiect? Răspunsul îl vom afla dacă se va adopta pachetul de proiecte, cu tot cu "apendicele" referitor la activele imobilizate.
Aviaţia Utilitară acuză "tentativa de furt"
Din punctul de vedere al reprezentanţilor Aviaţiei Utilitare, "este evident că substratul acestei aşa-zise privatizări a Aeroportului Băneasa este un tun imobiliar de proporţii, a cărui ţintă este terenul extrem de valoros pe care sunt amplasate aerogara şi anexele ei". Pentru că "anumite persoane sau societăţi - inclusiv AIBB - îşi arogă nejustificat drepturi şi asupra unui teren care ne aparţine conform unei hotărâri judecătoreşti irevocabile, credem că modul în care Ministerul Transporturilor vrea să privatizeze Aeroportul Băneasa va prelungi durata tentativei de furt la care este supusă Aviaţia Utilitară", ne-a declarat Cosmin Barbu, directorul de imagine al Aviaţiei Utilitare.
Proiectul invocat, analizat într-o şedinţă "fantomă"
"Membrii Comisiei de Dialog Social au analizat proiectul săptămâna trecută, în şedinţa întrunită marţi. În mod special, ministrul transporturilor, Gheorghe Dobre, a propus ca printre bunurile care vor putea să fie înstrăinate să nu se regăsească terenuri şi clădiri", ne-a declarat Adrian Ionescu, directorul de imagine al MTCT. De cealaltă parte, mai mulţi membri ai Comisiei de Dialog Social - reprezentanţii confederaţiilor patronale şi sindicale acreditate - susţin că şedinţa respectivă nu a avut loc.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite