Ministerul Educatiei a incalcat legislatia achizitiilor publice in cazul microbuzelor scolare, al rechizitelor si al carnetelor cec pentru alocatii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministerul Educatiei a incheiat fara licitatie contractele de livrare a rechizitelor scolare pentru copiii saraci si a microbuzelor scolare, precum si contractele de tiparire a carnetelor de cec

Ministerul Educatiei a incheiat fara licitatie contractele de livrare a rechizitelor scolare pentru copiii saraci si a microbuzelor scolare, precum si contractele de tiparire a carnetelor de cec pentru alocatii, dar si a ofertelor pentru vacanta de vara a studentilor din 2003. In ultimii doi ani, potrivit legislatiei privind achizitiile publice, ministerul trebuia sa organizeze licitatii deoarece toate aceste contracte depasesc 100.000 de euro. Acestea sunt concluziile auditului intern al MEC. S.C. ARO S.A. a primit in 2003 si in 2004 prin incredintare directa prin H.G. contracte de peste 150 de miliarde de lei pentru livrarea a 229 de microbuze scolare. In Raportul de audit, finalizat ieri si obtinut in exclusivitate de Adevarul, se arata ca Ministerul Educatiei a incheiat acest contract pe baza unui Memorandum nedatat si transmis fara inregistrare spre aprobare la primul-ministru. Tot prin procedura de incredintare directa catre o singura sursa au fost acordate contractele de tiparire a carnetelor de cec pentru alocatii si cele privind rechizitele. Astfel, Regia Autonoma "Monitorul Oficial" a primit in 2003 si in 2004 contracte de peste 370 de miliarde de lei pentru realizarea si distributia pachetelor de rechizite scolare pentru copiii saraci din clasele I-VIII, iar Regia Autonoma "Imprimeria BNR" a primit contracte de 740.000 de euro pentru tiparirea cec-urilor de alocatii. In acest ultim caz nu s-au publicat in Monitorul Oficial, asa cum prevede legea, anuntul de intentie privind achizitiile de bunuri si servicii, precum si a anuntului de atribuire a contractului. Ministerul Educatiei a mai incalcat in perioada 2003 - 2004 procedurile prevazute in OUG 60/2001 privind achizitiile publice si in cazul manualelor scolare si al centralelor termice pentru scoli. In cazul auditarii organizarii vacantei de vara a studentilor din 2003, documentul invoca art. 8, alin. 2 al OUG 60/2001, care prevede ca, in cazul serviciilor de hoteluri si restaurante, contractantul (adica MEC) nu are obligatia de a organiza licitatie publica. Ciudat este ca la acelasi articol 8, acelasi alin. 2, lit. h, legea excepteaza de la obligativitatea organizarii licitatiei si "serviciile de invatamant". De ce in cazul S.C. "VOX" din Costinesti s-a aplicat art. 8, iar in cazul manualelor, rechizitelor, cecurilor de alocatii nu a mai fost valabil articolul 8, desi acestea toate sunt servicii pentru invatamant, documentul de audit al MEC nu precizeaza.

Societate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite