Mii de candidaţi se luptă să ajungă operator-ghişeu într-o bancă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O campanie de recrutare a BRD, începută în acest an, vizează să atragă persoane cu studii medii, de până la 45 de ani Dezvoltarea rapidă a sistemului bancar i-a făcut pe angajatori

O campanie de recrutare a BRD, începută în acest an, vizează să atragă persoane cu studii medii, de până la 45 de ani

Dezvoltarea rapidă a sistemului bancar i-a făcut pe angajatori să-şi diversifice căutările, pentru a-şi asigura forţa de muncă necesară. Studiile medii şi experienţa de lucru cu publicul te pot propulsa într-o nouă carieră, cea de bancher, chiar dacă ai "înaintata vârstă" de 35-45 de ani.

BRD - Groupe Societe Generale desfăşoară în prezent o campanie de recrutare, promovată în presa scrisă şi on-line, menită să atragă persoane cu studii medii, femei sau bărbaţi, "deschise provocării şi cu abilităţi de lucru cu clienţii, dornice să-şi schimbe cariera". "Încă din primele săptămâni ale anului am fost asaltaţi de câteva mii de CV-uri depuse", ne spune Florin Luca, Director de Resurse Umane al BRD - Groupe Societe Generale. Se estimează că, în cursul acestui an, la nivelul întregii ţări, câteva sute de posturi vor fi ocupate de astfel de candidaţi. Este vorba de posturile de "operator ghişeu universal" din întreaga reţea a băncii, prin intermediul cărora se realizează atât operaţiunile de ghişeu cât şi vânzarea produselor şi serviciilor simple destinate clienţilor-persoane fizice. "Totul a pornit de la o constatare simplă: majoritatea, dacă nu toate anunţurile de post din domeniul bancar menţionează ca cerinţă obligatorie <> . Mai mult sau mai puţin explicit, angajatorii vizează cu precădere tineri absolvenţi de facultate. Este ca şi cum, dacă ai depăşit vârsta de 27-30 ani şi nu te-ai afirmat ca specialist sau manager, şansa de a-ţi construi o carieră este nulă", arată Luca. "Întâlnim persoane de 35-45 de ani care aproape că nu îndrăznesc să candideze pentru posturi bancare", mai spune directorul.

Bancherii mizează pe abilităţile comerciale dobândite de candidaţi

Bancherii BRD au găsit aşadar o nişă. Ei au anticipat că pot găsi competenţele necesare şi pe alte segmente de vârstă şi pregătire decât cele devenite tradiţionale. Premisele campaniei de recrutare au fost confirmate în cursul fazei-test a proiectului, în perioada septembrie-decembrie 2006, când au fost făcute şi primele angajări. Acestea calităţi necesare sunt: comunicarea, orientarea spre client, meticulozitatea şi capacitatea de învăţare şi adaptare la un mediu dinamic, iar experienţa în lucrul cu clienţii şi gestionarea numerarului constituie un avantaj.

Aducând în organizaţie un număr mai mare de persoane cu experienţă în lucrul cu publicul, bancherii mizează în egală măsură pe abilităţile comerciale dobândite de candidaţi şi pe capacitatea lor de a propaga exemple de comportament în rândul celor aflaţi la debutul vieţii lor profesionale. "Un alt avantaj îl constituie stabilitatea pe post cel puţin 5 ani şi loialitatea de care dau dovada persoanele care nu au beneficiat în timp de şansa unui loc de muncă într-un domeniu atât de râvnit ca cel bancar". Bancherii mai iau în calcul şi maturitatea, şi plusul de responsabilitate pe care astfel de persoane le imprimă mediului în care îşi desfăşoară activitatea.

Adaptare rapidă la cultura de companie şi la dinamica echipei

BRD asigură tuturor angajaţilor pe acest post programul gratuit de formare-integrare cu o durată de 2 luni, din care 6 săptămâni sunt dedicate exclusiv parcurgerii stadiilor de pregătire. "Efortul de dezvoltare a competenţelor salariaţilor nu se rezumă la atât, el continuând pe toată perioada activităţii angajatului în cadrul companiei", arată Luca. Mediul bancar este extrem de competitiv şi dinamic, mai spune directorul de resurse umane. Cei care intră în BRD vor avea de asimilat un volum mare de informaţie şi vor trebui să se adapteze rapid la cultura de companie şi la dinamica echipei. "Strategia noastră, se bazează pe dorinţa băncii de dezvoltare durabilă pe termen mediu şi lung. Politica noastră de resurse umane nu este una de tip <> , adică nu angajăm persoane, le folosim şi le "aruncăm" la coş ca pe nişte batiste de buzunar. În acest context, noi ne luăm faţă de salariaţii noştri un angajament pe termen lung şi bineînţeles căutam persoane dispuse să îşi asume acelaşi tip de angajament", spune Luca.

Directorul de resurse umane apreciază că interesul tinerilor pentru un debut al carierei în domeniul bancar rămâne constant, această categorie nefiind nicidecum exclusă pentru ocuparea posturilor disponibile.

"Din contră, aş spune. Nu numai că rămânem interesaţi de atragerea tinerilor, ci ne diversificăm şi ne extindem în continuare canalele de comunicare cu tânăra generaţie", spune Luca.

Ceea ce ne-am propus este să rămânem consecvenţi principiilor noastre privind politica de recrutare: diversitatea talentelor, lipsa discriminărilor şi primordialitatea competenţei vizavi de nivelul studiilor atestat prin diplome
Florin Luca
Director de Resurse Umane al BRD - Groupe Societe Generale

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite