Microbuzele - un alt pericol mortal pe soselele Romaniei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Intr-o singura saptamana, 10 persoane si-au pierdut viata si alte 30 au fost ranite grav in accidente provocate de asemenea autovehicule

Cinci tineri avand varste intre 18 si 29 de ani si-au pierdut viata duminica dimineata in urma unui accident rutier petrecut pe DN-22 - Tulcea-Isaccea-Macin. Victimele se aflau intr-un microbuz Fiat Ducato si plecasera la o petrecere in padurea Somova, la 15 km de Tulcea. Aici au constatat ca nu cumparasera toate bunurile de care aveau nevoie pentru petrecere. Dan Florin, 28 de ani, s-a oferit sa plece la volanul autoutilitarei pentru a cumpara produsele de care era nevoie. Din cauza vitezei excesive si a conditiilor de trafic (ploaie torentiala, carosabil umed) microbuzul a parasit sensul de mers si a intrat in coliziune cu un autocar, condus regulamentar de R. Mircea, 49 de ani, din Bacau. In urma impactului au murit Dan Florin, conducatorul autofurgonetei Fiat Ducato, D. Constantin, 22 de ani, G. Silviu, 20 de ani, C. Andreea, 18 ani, si V. Lucian, 29 de ani, toti din municipiul Tulcea. Au fost raniti alti doi pasageri ai microbuzului, C. Marius, 22 de ani, si D.E., 15 ani. Potrivit comunicatului IGP, in legatura cu acest grav eveniment rutier, conducatorii auto posedau permise corespunzatoare categoriei vehiculelor pe care le conduceau si nu consumasera bauturi alcoolice. A te margini insa la o simpla astfel de constatare, cand mor ca mustele 5 tineri, ni se pare o grava eroare din partea Politiei Rutiere. Saptamana trecuta aratam ca intr-o singura zi 6 persoane au decedat si alte aproape 20 au fost ranite grav dupa ce microbuzele in care calatoreau au fost implicate in grave evenimente de circulatie. Soselele Romaniei sunt astazi pline de TIR-uri si de microbuze. O statistica arata ca soferii acestor tipuri de autovehicule sunt autorii celor mai multe accidente de circulatie. Grabiti sa ajunga la destinatie, obositi de drumurile lungi pe care le au de parcurs, respectivii soferi adorm la volan, uita sa opreasca la trecerile de nivel cu calea ferata, depasesc alte masini, acolo unde manevra este foarte periculoasa. Nu trebuie sa fii mare specialist in domeniu ca sa observi ca zilnic din apropierea Garii de Nord pleaca zeci de microbuze spre destinatii mai mult sau mai putin indepartate de Capitala. Soferii acestor masini zac, din motive lesne de inteles, ore intregi pe canicula, in masinile cu care urmeaza sa plece la drum. Seara, dupa 6-7 ore de asa-zisa odihna, de fapt de coacere la soarele Bucurestilor, pornesc spre Suceava, Botosani, Timisoara, Arad si chiar spre localitati situate dincolo de granita. La cateva ore de la plecare aflam de la radio sau de la posturile TV ca 6 oameni au murit surprinsi intr-un microbuz la bariera Lugojeni, ca 3 au sfarsit intr-un pom sau in sant sau ca in urma impactului violent dintre un TIR si un microbuz au murit 4 persoane. In comunicate sobre, construite de tehnicieni specializati in analiza a 3-4 mii de decese anual pe sosele se precizeaza sec: soferii aveau permise corespunzatoare si nu au consumat alcool. Nimic despre starea masinilor, despre numarul mare de microbuze, aduse la mana a doua si inscrierea in circulatie, despre modul in care se dau licentele pentru transport de persoane sau despre lipsa aparaturii care sa monitorizeze comportamentul in trafic si pe timpul stationarii al miilor de autovehicule aflate in proprietatea firmelor specializate in transportul de persoane.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite