Michelin şi Continental se duelează pe piaţa românească a anvelopelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pe plan local sunt preponderente vânzările de cauciucuri de tip economic, în timp ce ţările vestice preferă mărcile premium Primii doi competitori internaţionali pe piaţa anvelopelor

Pe plan local sunt preponderente vânzările de cauciucuri de tip economic, în timp ce ţările vestice preferă mărcile premium

Primii doi competitori internaţionali pe piaţa anvelopelor îşi împart şi piaţa românească, unde vânzările au atins anul trecut valoarea de 250 milioane de euro. Dacă Michelin ocupă de departe prima poziţie pe plan local, în condiţiile în care 70% din autoturismele Dacia Logan sunt echipate cu pneuri franţuzeşti, Continental mai are încă de lucru la capitolul promovare.

"Marca noastră premium Continental nu este încă foarte bine cunoscută în România. Majoritatea clienţilor cunosc Barum, care este marca noastră economică cu o tradiţie şi istorie îndelungate în Cehia", a declarat, pentru Adevărul, Hannes Boekhoff, purtător de cuvânt al Continental AG. Preponderenţa vânzărilor de anvelope de tip economic reprezintă în fapt o caracteristică a pieţelor din regiune. "În prezent, pieţele din Est au tendinţa să fie pieţe cu mărci economice, în timp ce pieţele occidentale au o pondere destul de ridicată de mărci premium. Deşi volumul parcului auto din România este încă la un nivel redus, alte ţări din Europa de Est au un număr mai mare de maşini uzate. Continental nu este încă foarte bine cunoscut în România", spune Boekhoff. Potrivit acestuia, producătorul german deţine pe pieţele din Europa de Est cel puţin două mărci renumite, în speţă Continental şi Barum. Chiar dacă investiţiile pe partea auto au avansat într-un ritm alert, producţia este destinată în cea mai mare parte exportului. Şi asta pentru că piaţa românească nu a ajuns la maturitatea unei pieţe de desfacere. "Din cauza dimensiunii reduse a pieţei anvelopelor din România, peste 90% din anvelopele noastre sunt exportate", a precizat reprezentantul Continental. În cazul Michelin, aproximativ 30% din cifra de afaceri a companiei în ţara noastră a fost reprezentată de vânzările de anvelope către România şi zona Balcanilor, în timp ce restul de 70% a provenit în special din exporturile către America de Nord.

Investiţii de 400 milioane de euro, în şase ani

Potrivit reprezentanţilor companiei, Michelin a produs anul trecut în România peste trei milioane de anvelope, iar 70% din automobilele Dacia Logan produse la Mioveni au pneuri Michelin.

Pe termen mediu şi lung, cei doi competitori internaţionali au pregătit planuri de investiţii substanţiale în vederea susţinerii şi majorării capacităţii de producţie din ţara noastră. Jean Marc Gebhart, preşedintele Michelin România, a declarat recent, că ţinta companiei în următorii cinci-zece ani este de a-şi dubla producţia din ţara noastră, fără a creşte însă numărul de angajaţi. Michelin deţine în România trei uzine, dintre care două produc anvelope - Victoria, Floreşti şi Silvana Buzău -, şi Romsteel Cord Zalău, fabrică de cord metalic. În cei şase ani pe piaţa autohtonă, producătorul francez a investit în România peste 150 milioane de euro. În 2006, cele trei divizii au cumulat o cifră de afaceri de peste 260 milioane de euro, mai mare cu 30 de procente faţă de 2005. De cealaltă parte, Continental AG şi-a bugetat investiţii pentru creşterea capacităţii de producţie a anvelopelor. Astfel, suma pe care Continental o va investi în fabrica de la Timişoara se ridică la 10-15 milioane de euro, pentru a creşte cu aproximativ 20% producţia. În plus, investitorul german va angaja şi aproximativ 100 de oameni în acest proiect. Pe lângă fabrica din Timişoara, Continental mai deţine în România un centru de inginerie şi divizia de electronice la Sibiu, la care se adaugă divizia ContiTech, care produce tubulatura pentru sistemele de aer condiţionat auto şi curele de transmisie, iar la Carei, în Satu Mare - furtunuri de răcire. De şase ani pe piaţa românească, Continental a realizat investiţii de 250 milioane de euro, aflându-se printre cei mai mari investitori francezi din ţară. La nivelui anului 2005, Continental AG a înregistrat în România o cifră de afaceri de 342 milioane de euro, rezultatele pentru 2006 nefiind încă comunicate.

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite