Metode de fidelizare a angajaţilor
0Companiile din România, în special multinaţionalele, oferă salariaţilor ca bonus locuri la grădiniţă pentru copii acestora Crăciunul şi 1 iunie nu mai sunt singurele momente când
Companiile din România, în special multinaţionalele, oferă salariaţilor ca bonus locuri la grădiniţă pentru copii acestora
Crăciunul şi 1 iunie nu mai sunt singurele momente când angajatorii se gândesc la copiii salariaţilor. Conform studiului de salarii şi beneficii PayWell 2006, realizat de PricewaterhouseCoopers, anul trecut, 5% din companii ofereau subvenţii totale sau parţiale pentru plata unui loc la creşă sau grădiniţă.
Preluând modelul companiilor multinaţionale, din ce în ce mai multe firme româneşti sau cu capital străin care activează pe piaţa locală încep să completeze pachetele salariale cu beneficii legate de grădiniţă sau creşă.
"În general, solicitarea de beneficii non-financiare, o componentă a pachetului salarial, este din ce în ce mai frecventă. Şi angajatorii încearcă să îşi adapteze politicile de resurse umane şi retenţie pentru a răspunde nevoilor angajaţilor, astfel încât acest beneficiu nu mai reprezintă un caz excepţional, ci este din ce în ce mai des inclus în ofertele de angajare", spune Ştefana Mihăilescu, account manager al companiei de recrutare Proffesional.
Deschiderea tot mai mare a companiilor pentru astfel de beneficii este pusă de Adina Popescu Neveanu, consultant al PricewaterhouseCoopers, atât pe seama creşterii mediei de vârstă a angajaţilor cât şi pe seama facilităţilor legate de acordarea tichetelor de creşă, în valoare de 300 lei/lună. Ce câştigă fiecare din astfel de acţiuni?
"Dacă ne referim la companie, un prim avantaj este cel legat de creşterea gradului de motivare a angajatului şi fidelizarea acestuia, asta bineînţeles în condiţiile în care acest beneficiu este corelat şi cu alte componente motivaţionale", spune Mihăilescu.
Copiii colegilor de serviciu devin colegi de Academie
Reprezentanta companiei de recrutare Proffesional spune că prin acordarea acestui beneficiu, se elimină o parte din motivele de îngrijorare ale unui angajat care îşi ştie copilul supravegheat şi în siguranţă, şi apare implicit un grad mai mare de concentrare pe soluţionarea situaţiilor profesionale zilnice. Un superlativ al acestui beneficiu este grădiniţa internă, organizată în sediul ori în imediata vecinătate a locului de muncă. "Acest beneficiu înseamnă în primul rând un confort personal mai mare, conferit de gradul ridicat de siguranţă al copilului aflat într-un cadru organizat şi supravegheat, economia de timp şi efort pentru transport", consideră consultantul companiei Proffesional. Organizarea unei grădiniţe interne implică anumite eforturi ce sunt justificate atunci când există un număr suficient de beneficiari. Deficitul de locuri în grădiniţe şi creşterea timpului necesar deplasării în marile oraşe va face cu siguranţă tot mai interesantă această alternativă. Coca-Cola HBC a demarat în 2005 un proiect educaţional, destinat copiilor angajaţilor: o tabără de limbă engleză organizată la Straja, în munţii Vâlcan. Copiii au petrecut o săptămână în compania unei echipe formate din pedagogi şi profesori de limbă engleză.
"Anul acesta, proiectul a fost extins, iar sub denumirea de Academia Copiilor a fost gândit un program mai amplu care a constat în cursuri de engleză şi de calculator", ne spune Mugurel Rădulescu, director de comunicare şi relaţii publice Coca-Cola HBC.
Copiii cu vârste cuprinse între 7-14 ani şi-au putut îmbunătăţi abilităţile de comunicare în limba engleză, au învăţat să utilizeze calculatorul şi anumite programe (word, paint şi power point). Ei şi-au dezvoltat şi creativitatea, imaginaţia şi abilitatea de comunicare şi interacţiune, prin lucru în perechi, în grup, individual sau cu toată clasa. Academia a fost "absolvită" de 307 copii.
La nivelul întregii economii implicarea este mai slabă, deoarece studiul reflectă opinia angajatorilor preocupaţi de poziţia lor în piaţa muncii.