Marea Neagră, pământ bulgăresc

0
Publicat:
Ultima actualizare:

câteva hoteluri de trei stele. Din păcate pentru cei care văd competiţia din turism ca pe un meci de fotbal, România a pierdut orice speranţă. Clienţii care au deschis sezonul, în Bulgaria,

câteva hoteluri de trei stele. Din păcate pentru cei care văd competiţia din turism ca pe un meci de fotbal, România a pierdut orice speranţă. Clienţii care au deschis sezonul, în Bulgaria, au fost români care nu mai suportă mizeria, haosul şi furăciunile cu care îi întâmpină staţiunile româneşti. şi dacă românii fug de Venus ca de Mamaia pădurii, cât de fraieri trebuie să fie străinii, să le ia locul la Neptun? Varna are servicii mai bune la preţuri mai mici, are mai multe distracţii, e mai curată.
Eşecul României în a atrage turişti occidentali e considerat de mulţi ca o înfrângere naţională. şi, totuşi, nimeni nu a suferit când televizoarele din Asia au luat locul Cromaticului de Băneasa sau când "pulpele SUA" au călcat în picioare puii de Crevedia. Clientul nu pierde, dimpotrivă. Nici patronii stabilimentelor de pe Litoral nu par a muri de foame. Atâta vreme cât îşi plătesc taxele şi fac profit, pentru ei este bine. Dacă ar avea probleme, ar putea vinde hotelurile, căci nu mai există, pentru management prost, pedepse cu executare la locul de muncă. De fapt, nici nu contează câţi turişti vin, ci cât aduce această industrie. Dacă se găsesc destui oameni dispuşi să scoată bani din buzunar ca la Biaritz, ca să facă plajă lângă Petromidia, afacerea merge. Deficitul balanţei comerciale este o problemă doar pentru autorităţi. Guvernul ar trebui să fie preocupat că turismul scoate bani din ţară şi că s-a pierdut "efectul de locomotivă". În Bulgaria, succesul nemţilor care au cumpărat staţiunile de la mare a tras după el noi investiţii în staţiunile de schi. La noi... Ce s-ar mai putea face pentru recuperarea decalajului? Să vedem de unde vine succesul bulgarilor. Ei au vândut staţiunile ca un întreg, unor firme care le-au administrat nemţeşte şi le-au umplut cu turişti occidentali. Asta au vrut, asta au obţinut. Politicienii români au amânat zece ani vânzarea hotelurilor pe care le-au supt tot felul de căpuşe, întorcându-le cuvenita şpagă. Apoi le-au vândut cu bucata, pentru a-şi satisface clientela, dornică de îmbogăţire rapidă. Noii patroni n-au reuşit încă să se asocieze nici măcar pentru a închiria plajele de la stat. Ce concurenţă să facă Bulgariei? Există mecanisme, fiscale şi administrative, prin care procesul de concentrare a proprietăţii să fie accelerat. şi acestea, şi planurile de ajutorare a proprietarilor de hoteluri, în structura actuală, depăşesc însă capacitatea unei administraţii preocupate să supravieţuiască de pe-o zi pe alta. Marele câştig ar fi recunoaşterea înfrângerii. Dacă Litoralul n-a reuşit să se impună, poate a venit vremea să nu mai risipim bani în promovarea lui. Străinii atraşi de reclame se întorc acasă dezamăgiţi şi asta strică imaginea întregii ţări. Bucovina e mai curată, iar Delta mai spectaculoasă. Poate acestea ar trebui să devină locomotive de imagine. Litoralul va fi tras după ele, cândva, când străinii se vor fi plictisit de atâta Bulgarie.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite