Mărcile internaţionale atacă piaţa românească de retail

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Mărcile internaţionale atacă piaţa românească de retail
Mărcile internaţionale atacă piaţa românească de retail

În ciuda înrăutaţirii condiţiilor economice, primul semestru din 2009 a marcat intrarea, iar în unele cazuri  extinderea, pe piaţa locală a unor mărci internaţionale precum GAP, C&A, Decathlon şi Imaginarium.

Zara s-a extins cu 1.600 de metri pătraţi în Bucureşti Mall şi cu alţi 3.000 de metri pătraţi în cadrul Unirea Shopping Center, unde a închiriat spaţiul ocupat anterior de Media Galaxy.  C&A şi-a extins reţeaua locală de magazine prin închirierea unui spaţiu de 3.200 de metri pătraţi în AFI Cotroceni Park, în timp ce Debenhams a închiriat un spaţiu de 1.000 de metri pătraţi în Băneasa Shopping City.

Chirie în funcţie de vânzări

Care sunt însă motivele acestor extinderi, în condiţiile unei pieţe mai degrabă îngheţate? Scăderea afacerilor chiriaşilot a creat o discrepanţă între nivelul chiriei şi cel al încasărilor. Dificultăţile chiriaşilor în a plăti chiria nu au întârziat să apară. „Dacă iniţial proprietarii au fost refractari, aceştia au devenit în cele din urmă mai flexibili şi au convenit renegocierea chiriilor, utilizând metoda de calcul pe baza încasărilor sau sistemul «step rent», care poate să reducă presiunea chiriilor în următoarele 12-18 luni, considerate cu vânzări potenţial scăzute”, se arată în cel mai recent studiu al companiei de consultanţă imobiliară BNP Paribas
Astfel, chiriile din centrele comerciale au înregistrat un trend descendent, mai ales în cazul proiectelor cu disponibilitate mare a spaţiilor comerciale. Pentru suprafetele mai mari de 100 de metri pătraţi, chiriile s-au situat în prima jumătate a anului între 20 şi 40 de euro pe metru pătrat pe lună, iar pentru spatiile mai mici de 100 de metri pătraţi – între 60 şi 80 de euro pe metru pătrat pe lună.

Expoziţii în AFI Palace Cotroceni

Mallul  AFI Palace Cotroceni va fi deschis pe 29 octombrie, cu o lună întârziere faţă de data anunţată iniţial. Smart Market Advertise este denumirea spaţiului expoziţional cu o suprafaţă totală închiriabilă de 750 de metri pătraţi, situat la primul etaj al centrului comercial, deasupra amplasamentului  hypermarketului Real, în zona cafenelelor şi a cinematografului IMAX. Primul târg organizat în acest spaţiu îşi deschide porţile odată cu inaugurarea mallului. Este vorba despre un eveniment dedicat producătorilor şi distribuitorilor de dulciuri.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite