Managerul care a adus Dacia pe profit părăseşte compania
0
François Fourmont, 60 de ani, care a venit la Dacia în iulie 2003, cu jumătate de an înainte de lansarea modelului Logan, părăseşte compania la sfârşitul acestui an.
Cel mai probabil, succesorul său va fi Jérôme Olive (foto), care va fi propus pentru funcţia de Administrator al DACIA în cadrul Adunării Generale din 26 noiembrie 2009. Fourmont se va pensiona, la sfârşitul acestui an.
Citiţi şi:
- François Fourmont, director general Dacia: „E nevoie de măsuri, situaţia e deja gravă“
- Cost-killer la uzina Dacia
Fourmont a fost managerul dezvoltării rapide pe care a cunoscut-o contructorul român în ultimii ani. Produsul Logan a ajuns în prezent la trei derivate - break (MCV), furgonetă (VAN) şi Pick-Up. În luna iunie a anului trecut a mai scos pe piaţă hatchback-ul Sandero, iar anul acesta gama s-a îmbogăţit cu un Sandero Stepway.
La Dacia, sarcina lui Fourmont a fost bine trasată: „profit şi exporturi”, după cum a declarat, în urmă cu un an, Carlos Ghosn, preşedintele Renault, grupul francez din care face parte Dacia. România este prima ţară străină în care lucrează managerul. El vine din funcţia de director general al diviziei de şasiuri a Renault-Nissan.
La terminarea facultăţii, în anii ’70, când Renault era clasat printre cei mai buni cinci angajatori din Franţa, a intrat în departamentul de Resurse Umane, unde i s-a propus să conceapă un sistem informatic de gestiune a personalului, în şase luni. A realizat baza de date şi a rămas în companie.
A lucrat apoi în patru fabrici ale grupului Renault din Franţa, ca director de resurse umane şi apoi ca director general. Din aceste poziţii, a gestionat construcţia de noi modele de autoturisme, dar şi numeroase greve.
Născut pe 8 decembrie 1957, Jérôme Olive a obţinut diploma de inginer a Institutului Catolic de Arte şi Meserii (ICAM) în anul 1980.
Cariera sa la Renault a început în 1982, la uzina de la Sandouville. În cadrul proiectelor R25 şi R21, Jérôme Olive a ocupat diferite posturi în domeniul fiabilizării proceselor de fabricaţie şi de mentenanţă. În 1985 a preluat funcţia de responsabil investiţii şi mentenanţă la SBFM (Société Bretonne de Fonderie et Mécanique), apoi pe cea de Director de producţie. În 1996, în calitate de Şef al Departamentului de Caroserie, se ocupă de lansarea în fabricaţie a modelului Scénic 1 la uzina Renault din Douai. În 1999, devine Director Adjunct responsabil cu fabricaţia, preluând conducerea uzinei la începutul anului 2004.