Majoritatea companiilor cer clienţilor plata în avans

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cele mai multe dintre companiile prezente în România (40%) îşi livrează produsele numai contra plăţii în avans, 33% solicită plata în numerar, iar 29% pretind certificate de garanţie

Cele mai multe dintre companiile prezente în România (40%) îşi livrează produsele numai contra plăţii în avans, 33% solicită plata în numerar, iar 29% pretind certificate de garanţie pentru a evita riscurile de neplată.

Un studiu prezentat ieri, de EOS KSI Group - companie specializată în recuperarea de creanţe - arată că societăţile româneşti îşi acoperă bine riscurile, aproape 89% din ele verificând solvabiliatea clienţilor înainte de încheierea unui contract.

Directorul general al EOS KSI România, Georg Kovacs, a explicat şi care sunt principalele surse de informare asupra solvabilităţii clienţilor, utilizate de companiile din România: informaţiile bancare (50%), bazele de date (43%) şi camerele de comerţ şi industrie (43%).

"Toate acestea arată că societăţile din România au un apetit mai ridicat pentru evitarea şi limitarea riscului decât pentru managementul creanţelor, mai ales dacă ţinem cont că doar 20% din companii angajează experţi proprii pentru managementul creanţelor, iar 45% nu apelează nici măcar la prestatorii externi de astfel de servicii", a precizat Georg Kovacs.

El a remarcat însă că, per ansamblu, mai mult de două treimi din firmele româneşti (67%) sunt "clienţi punctuali", adică îşi plătesc la timp datoriile.

Cauzele incapacităţii de plată

- Flux de numerar scăzut

- Personal redus pentru administrarea creanţelor

- Schimbări în structura firmei

- Trecerea de la cash la plăţile în alte forme

- Vânzările par a fi mai importante decât recuperarea datoriilor

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite