Mafia din ARR tine cu dintii de sistemul propriu de acordare licente transport

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sistemul transportatorilor din Romania este din nou macinat de conflicte. Periodic, Autoritatea Rutiera Romana este acuzata de carausi ca isi continua campania de matrapazlacuri in favoarea firmelor

Sistemul transportatorilor din Romania este din nou macinat de conflicte. Periodic, Autoritatea Rutiera Romana este acuzata de carausi ca isi continua campania de matrapazlacuri in favoarea firmelor "protejate". Operatorii de transport sustin ca programul pe internet de acordare a licentelor este, de fapt, o acoperire pentru noi afaceri negre puse la cale de directorul Florin Suciu, seful ARR, si subordonati ai sai. Astfel, transportatorii acuza ca lipsa instruirii operatorilor in ceea ce priveste utilizarea noului sistem electronic "creeaza noi indoieli asupra modului de atribuire a traseelor, deoarece metodologia de accesare a inregistrarii cererilor este deosebit de complicata, realizandu-se numai de persoane cu specializare in informatica, fapt ce-i va lasa in afara cursei pe operatorii obisnuiti". Transportatorii din Romania spun ca un alt lucru ciudat in privinta "sistemului on-line" este acela ca - spre deosebire de alte institutii - ARR a insistat ca sistemul sa fie construit si administrat de apropiati ai Autoritatii. In mod normal, un astfel de sistem public - prin care se deruleaza anual operatiuni de zeci de miliarde de lei - este administrat de catre Ministerul Comunicatiilor, care are in subordinea sa un departament special infiintat. De altfel, carausii au cerut in mod repetat ca reteaua de acordare a licentelor (operatiune care determina de fiecare data noi conflicte) sa fie administrata de o institutie neutra, iar atribuirile sa se faca de catre o comisie mixta formata din reprezentanti ai Ministerului Transporturilor, ai ARR si ai operatorilor rutieri. Patronii firmelor de transport sustin ca, pe langa blocarile repetate, programul are mai multe hibe. Una dintre acestea este aceea a parolei de accesare a programului: "dupa o perioada de certificare, accesul pentru depunerea efectiva a solicitarii de traseu este conditionat de o pseudoparola, care este inmanata transportatorului de catre ARR. Astfel, nu poate fi vorba de vreo confidentialitate a datelor - asa cum sustine directorul Suciu - fiindca angajatii ARR care cunosc parolele pot oricand sa transmita protejatilor datele unor firme sau pot chiar modifica datele introduse de catre operatori". Cu toate ca seful ARR a anuntat ca introducerea sistemului electronic a calmat tensiunile din domeniu, Ministerul Transporturilor a mai contabilizat zilele acestea un miting de protest. Operatori din Arges au protestat luni impotriva "mafiei arr-iste" cu cateva autobuze si microbuze parcate in poarta institutiei. Mai mult, in Bucuresti, Constanta, Arges, Tecuci si Galati, alti operatori se pregatesc de actiuni de protest, nemultumiti de "afacerile necurate ale angajatilor pastoriti de directorul Suciu, in urma carora am fost scosi cu japca de pe traseele castigate la licitatiile publice".

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite