MOL România renegociază contractele cu furnizorii şi îşi amână unele cheltuieli

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Afacerile MOL România au scăzut în 2009
Afacerile MOL România au scăzut în 2009

Compania petrolieră MOL România renegociază contractele cu toţi furnizorii şi îşi amână cheltuielile care nu sunt strict necesare, pe fondul crizei economice, mizând pe o dezvoltare calitativă, şi nu cantitativă, a reţelei de benzinării, a declarat directorul de vânzări al companiei, Camelia Ene, citată de NewsIn.

"Am analizat şi analizăm în continuare cu atenţie atât cheltuielile, cât şi veniturile potenţiale legate de oportunităţile de investiţii, propunându-ne să fim o reţea de benzinării eficientă. Minimizăm sau amânăm toate costurile care nu sunt strict necesare şi care nu afectează semnificativ operaţiunile desfăşurate. Una dintre măsurile pe care le-am luat este renegocierea contractelor cu furnizorii de electricitate, de exemplu, utilităţi, produse alimentare, băuturi", a declarat Camelia Ene.

Aceasta a precizat că, până în prezent, MOL România nu a contractat împrumuturi de pe piaţa bancară.

"Strategia noastră în perioadă de criză este îndreptată spre creşterea eficienţei, ţinând cont de aşteptările clienţilor noştri şi potenţialului pieţei. Printre măsurile uzuale pe care le luăm în contextul actual se numără analiza zilnică a poziţiei de lichiditate a companiei, încercând să evităm orice acţiune care ar putea-o afecta. De asemenea, previzionăm săptămânal fluxul de numerar şi optimizarea acestuia. Concomitent derulăm programe de optimizare a operaţiunilor desfăşurate, de reducere a costurilor şi de utilizare cât mai eficientă şi mai prudentă a resurselor deţinute", a afirmat Camelia Ene.

Directorul de vânzări al MOL România consideră totodată că business-ul trebuie privit în ansamblu, identificând atât oportunităţile de creştere, cât şi eficientizarea costurilor. "Nu este realistă o reducere uniformă a tuturor capitolelor de cheltuieli", a mai spus Camelia Ene.

MOL România: Luăm în calcul că şi 2010 va fi un an marcat de efectele crizei

De asemenea, reprezentantul subsidiarei din România a grupului ungar MOL a menţionat că politica MOL în ceea ce priveşte investiţiile pentru anul viitor va fi prudentă, cu focus pe eficienţă şi că decizia de a deschide o benzinărie a fost întotdeauna bine fundamentată, pe baza unor calcule de amortizare pe termen lung.

"Contextul actual nu presupune o schimbare a principiilor investiţionale. În 2010, planul de dezvoltare a reţelei de benzinării MOL se va realiza în funcţie de fezabilitatea proiectelor propuse, luând în considerare condiţiile de pe piaţa locală şi contextul internaţional. Planul de investiţii trebuie să ţină cont de realitatea de pe teren, adică de preferinţele şi aşteptările clienţilor, puterea de cumpărare a acestora, dezvoltarea infrastructurii, potenţialul de dezvoltarea a pieţei, pentru România dorindu-ne o dezvoltare calitativă, nu cantitativă", a afirmat Camelia Ene.

Aceasta a adăugat că dezvoltarea unei reţele de benzinării poate fi realizată fie prin expansiune, fie prin creştere organică.

"În planificarea noastră internă, luăm în calcul că şi 2010 va fi un an marcat de efectele crizei. Totuşi, constatăm că această criză ajustează toate anomaliile din zona financiară şi va readuce la normal preţurile supraestimate. Un fapt sigur este acela că MOL îşi va continua angajamentul pe termen lung în România şi va fi atentă la toate oportunităţile de afaceri în acest sens", a adăugat directorul de vânzări al MOL România.

Referitor la vânzările de carburanţi, la nivel de piaţă, în primele nouă luni ale acestui an, directorul de vânzări al MOL România citează datele furnizate de Asociaţia Română a Petrolului, potrivit cărora aceste vânzări au înregistrat un nivel similar cu cel al anului trecut.

Totodată, în opinia Cameliei Ene, este deficil să faci estimări în ceea ce priveşte vânzările de carburanţi în 2010, având în vedere că nu se ştie cât va dura recesiunea.

"Suntem martorii unei crize economice globale care are impact şi asupra României. Din acest motiv, piaţa carburanţilor va continua să fie direct afectată de activităţile din domeniul auto, transporturi, metalurgie şi construcţii, pe de o parte, dar şi de rata în creştere a şomajului şi de scăderea puterii de cumpărare a românilor. Cel mai dificil este să faci estimări, având în vedere că nu ştim cât va dura recesiunea", a adăugat reprezentantul MOL România.

În cazul MOL România, aproximativ 15% din vânzările totale sunt acoperite de segmentul non oil.

În acest an, compania petrolieră a investit aproximativ 4,5 milioane euro pentru deschiderea a trei benzinării cu suprafeţe între 2000 şi 3500 de metri pătraţi, în Borş, Bârlad şi Codlea, precum şi în dotarea depozitului de la Tileagd cu un sistem modern de supraveghere a încărcărilor de carburant în cisterne.

În prezent, reţeaua MOL România include 135 de benzinării.

MOL Plc este o companie multinaţională, activând în domeniul petrolului şi gazelor, lider în Europa Centrală şi de Est, cu sediul central în Budapesta. Grupul MOL derulează operaţiuni în Europa, Orientul Mijlociu, Africa şi statele membre CIS, având peste 33.000 de angajaţi în întreaga lume. MOL deţine cinci rafinării în Ungaria, Slovacia, Croaţia şi Italia, cu o capacitate de rafinare de 23,5 milioane tone/an. MOL are peste 1500 benzinării în Europa Centrală şi de Sud-Est.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite