MIG 21 Lancer a bagat in pamant inca un pilot

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un aviator in varsta de 42 de ani a murit, joi seara la ora 22,34, langa Viisoara, judetul Cluj, la 7 kilometri nord-est de Campia Turzii, in timp ce pilota un avion militar de tip MIG 21 Lancer, cu

Un aviator in varsta de 42 de ani a murit, joi seara la ora 22,34, langa Viisoara, judetul Cluj, la 7 kilometri nord-est de Campia Turzii, in timp ce pilota un avion militar de tip MIG 21 Lancer, cu simpla comanda. Locotenent comandor Sorin Popa efectua un zbor de antrenament si urma sa revina curand la baza, cand a anuntat turnul de control ca are probleme cu mentinerea echilibrului aparatului. Nu a apucat sa spuna mai multe si nu a avut la dispozitie fractiunea de secunda salvatoare pentru a se catapulta, deoarece batranul aparat s-a pulverizat, luminand cerul. Martori oculari afirma ca au auzit o bubuitura - "am crezut ca se crapa pamantul" - si au vazut o lumina puternica. Oamenii au plecat sa vada ce s-a intamplat, dar nu au reusit sa gaseasca degraba locul accidentului, deoarece aparatul s-a risipit intr-un lan de porumb. De altfel, si jandarmilor si angajatilor bazei aeriene le-au trebuit aproape doua ore sa depisteze locul unde a cazut aparatul si corpul neinsufletit al lui Sorin Pop. La ora 3 a diminetii de ieri, locul fusese imprejmuit. Aparatul s-a risipit de o raza de aproximativ 400 de metri. Ieri dimineata in jurul orei 9, o comisie de ancheta formata de specialisti din partea Inspectiei Aviatiei Civile si ai Ministerului Apararii Nationale, coordonata de general locotenent Gheorghe Catrina, seful statului major al Aviatiei Romane, a sosit la fata locului, pentru a incerca sa elucidez motivele nefericitului incident, impreuna cu procurorii de la Parchetul de pe langa Curtea de Apel Cluj. Dupa cum s-au exprimat specialistii, nu este exclusa nici o eroare de pilotaj, insa pana la reconstituirea momentului si la efectuarea testelor de laborator, orice concluzie este prematura. Sorin Pop era considerat un as al cerului, avand la activ 1372 de ore de zbor. Pilotul era casatorit si avea doi copii, o fata in varsta de 17 ani si un baiat de 14 ani. Incidentul aviatic de joi seara reprezinta al 15-lea de acest tip petrecut pe teritoriul Romaniei in care este implicat un MIG 21, in sase dintre acestea fiind vorba despre un aparat Lancer. Cele mai multe accidente au avut loc in 1994, cand s-au prabusit cinci asemenea aparate, iar ministrul Apararii de la vremea respectiva, Gheorghe Tinca, a luat decizia suspendarii zborurilor, pana la depistarea eventualelor disfunctionalitati in randamentul avioanelor. Antrenamentele au fost reluate, insa, in scurt timp. Anul trecut, o decizie similara a fost luata de ministrul Apararii Nationale, Ioan Mircea Pascu, dupa ce, la jumatatea lunii martie, un MIG s-a prabusit langa Campia Turzii. Atunci, insa, pilotul a apucat sa se catapulteze. In acest an, in judetul Cluj au avut loc trei incidente aviatice, in care si-au pierdut viata sase persoane. Un elicopter SMURD a cazut, in 4/5 martie, langa Cluj-Napoca, ducand la moartea a patru persoane. In iunie, langa Aeroportul International Cluj-Napoca avea sa cada un aparat Extra 300 L, pilotat de un as al acrobatiei. Anchetele declansate ulterior nu au stabilit inca motivele acestor tragice evenimente. General-locotenent Gheorghe Catrina, seful Statului Major al Aviatiei Romane: "Pilotul a anuntat la turnul de control ca are probleme de aerodinamica, ceea ce inseamna ca avionul glisa pe partea stanga. El primise acordul de a incheia misiunea si ar fi trebuit sa se intoarca, cand s-a produs evenimentul. Sorin Popa putea sa-si salveze viata prin catapultare, dar a preferat sa incerce sa salveze aparatul de zbor. MIG 21 Lancer este cel mai bun aparat pe care-l are in dotare Aviatia Militara Romana si este cel mai des folosit. De aia auziti dumneavoastra ca sunt accidente pe MIG-uri, ca alte aparate nu se folosesc atat de des".

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite