MApN caută justificări pentru banii aruncaţi pe avioanele militare de transport

0
Publicat:
Ultima actualizare:

spaniolă EADS-CASA, contracandidatul italienilor, nu îndeplinea criteriul de complementaritate cu aeronava pentru curse lungi Hercules C-130, aflată în dotarea Ministerului Apărării.Avionul

spaniolă EADS-CASA, contracandidatul italienilor, nu îndeplinea criteriul de complementaritate cu aeronava pentru curse lungi Hercules C-130, aflată în dotarea Ministerului Apărării.
Avionul firmei EADS, descalificat la "opţionale"
Comandorul inginer Constantin Apostol, din partea Statului Major al Forţelor Aeriene, a enumerat aspectele pentru care MApN a preferat aeronava C-27J Spartan. Astfel, aparatul de zbor propus de EADS atinge 5.000 de metri în 19 minute, în timp ce modelul Spartan face 9 minute până la aceeaşi altitudine. De asemenea, înălţimea pusă la dispoziţie de avionul C-295 este de 1,6 metri, în condiţiile în care valoarea similară a unui container impus de NATO atinge 2,10 metri, adică exact înălţimea cargoului de care dispune un Spartan. Totuşi oficialii MApN au recunoscut că EADS putea să îndeplinească criteriile respective prin instalarea unor echipaje opţionale. În plus, secretarul de stat nu a negat că oferta societăţii spaniole ar fi fost mai avantajoasă din punct de vedere financiar.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite