Lupta băncilor pentru clienţii cu greutate se mută pe internet

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Soluţiile on-line pentru companiile de pe piaţa românească devin o prioritate pentru instituţiile de credit. Spaţiul virtual devine câmp de bătălie pentru băncile care vor să atragă

Soluţiile on-line pentru companiile de pe piaţa românească devin o prioritate pentru instituţiile de credit.

Spaţiul virtual devine câmp de bătălie pentru băncile care vor să atragă clienţii corporate de pe piaţa românească. Instituţiile de credit dezvoltă din ce în ce mai multe soluţii on-line, adresate nu doar persoanelor fizice, ci şi companiilor.

Cu toate că serviciile oferite sunt mai diversificate, iar comisioanele - mai mici decât cele practicate la ghişeu, statisticile poziţionează România pe penultimul loc în clasamentul european de profil. În prezent, doar 7% din români efectuează operaţiuni bancare pe internet.

Cu toate că cea mai mare parte a băncilor oferă posibilitatea efectuării de plăţi pe internet, direct din cont, se accentuează tendinţa de specializarea pe segmentul întreprinderilor mici şi mijlocii. Astfel, dacă până nu demult, angajaţii companiilor erau nevoiţi să se deplaseze la bancă pentru efectuarea oricărui tip de operaţiune, acum, o mare parte a serviciilor disponibile în unităţile băncilor se pot găsi şi pe paginile de internet ale instituţiilor de credit.


Principalele avantaje ale operaţiunilor pe internet sunt reprezentate de economia de timp şi de comisioane mai mici, comparativ cu cele de la ghişeu. În plus, pentru a beneficia de serviciile de internet banking, este percepută o taxă modică, ce nu depăşeşte, de regulă, 15 euro pe lună. De exemplu, cel mai recent serviciu de internet banking dedicat întreprinderilor mici şi mijlocii a fost lansat de ABN AMRO.

Denumit business banking, acesta permite, pe lângă efectuarea clasicelor operaţiuni de încasare/plată şi posibilitatea realizării schimbului valutar la un curs mai bun decât cel practicat în unităţi. În plus, companiile de talie mijlocie pot beneficia de scrisori bancare, acreditive sau pot deschide un depozit la termen sau overnight pe internet.

Particularitatea serviciului lansat de instituţia de credit este reprezentată de modul de stabilire a preţului. Pe măsură ce volumul operaţiunilor derulate se măreşte, discounturile oferite cresc. Pe piaţa autohtonă, şi alte bănci, precum Raiffeisen, Unicredit Ţiriac Bank au lansat servicii de internet banking specializate pentru companii.


Penultimul loc în clasamentele europene


În ciuda multiplelor beneficii oferite, statisticile Eurostat arată că ţara noastră rămâne codaşă la capitolul internet banking. România ocupă penultima poziţie din Europa în ceea ce priveşte utilizarea acestui serviciu, fiind subclasată doar de Bulgaria. Cele mai recente date spun că doar 7% din români au efectuat operaţiuni bancare utilizând internetul. În opinia lui Cristian Pârvan, secretar general al Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din România (AOAR), motivul principal pentru care IMM-urile nu apelează la serviciile de on-line banking este reprezentat de percepţia neprietenoasă asupra calculatorului şi a internetului în general.

"Trebuie să privim şi dincolo de graniţele Capitalei. Indiferent dacă ne place sau nu, firmele mici şi mijlocii nu activează doar în mediul urban", spune Pârvan. Acesta este de părere că populaţia adultă trebuie să fie instruită în acest sens, pentru ca internet bankingul să devină un lucru firesc.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite