Lufthansa mizează pe Transilvania
0
Aeroportul Cluj are cel mai mare potenţial de dezvoltare din România, iar Sibiul a rămas constant şi după 2007, când a fost capitală culturală. Ştefan Versemann, directorul de vânzări Lufthansa pentru România şi Moldovaa prezentat ieri la Cluj, rezultatele operaţionale ale companiei pe anul trecut.
Reprezentantul Lufthansa a apreciat importanţa Clujului în strategia de operare pe termen mediu şi lung. Şeful regional Lufthansa ne-a declarat, ieri, că România a trecut anul trecut pe locul secund, în topul colaborărilor regionale ale firmei, în locul Ungariei, după Polonia.
Creşterea traficului de călători pe relaţia cu România se datorează numărului mai ridicat de aeroporturi de la noi, faţă de Ungaria, a explicat oficialul.
Lufthansa are deja zboruri operaţionale tradiţionale din Bucureşti (1967), iar mai recent din şi spre Timişoara, Sibiu şi Cluj. În ecuaţiile companiei germane vor intra în scurtă vreme şi Croaţia şi Ucraina.
Axa Cluj-Sibiu-Timişoara
Dintre cele trei aeroporturi pe care operează în Transilvania şi Banat, Clujul are, în opinia germanilor, cel mai important potenţial de dezvoltare. „Dacă de la Sibiu, zborurile au mai mult o destinaţie de turism cultural, la Cluj zboară în special clienţii interesaţi de afaceri”, ne-a spus Versemann.
Cursa de la Sibiu la Munchen a fost inaugurată în anul 2007, când oraşul a fost capitală culturală a Europei. „Chiar şi ulterior evenimentului, nivelul zborurilor spre Sibiu a rămas ridicat.
Timişoara, unde compania operează din anul 2005, este
deopotrivă destinaţie culturală şi de afaceri”, susţine Versemann. Cât despre Cluj, după inaugurarea cursei de Munchen, în aprilie 2008, s-a cerut după un singur an, introducerea unei curse suplimentare, funcţională din 28 martie.
„Trecerea la cel de-al doilea zbor a fost determinată de solicitările clienţilor, care au cerut şi un zbor de seară”, a explicat Versemann.
În total, compania germană a efectuat anul trecut din România un număr de 114 zboruri săptămânale, spre destinaţii din Europa, cu conexiuni în întreaga lume. Ca noutate, compania susţine în acest an o cursă directă de la Bucureşti spre Milano.
„Vom monitoriza în continuare cursele din Cluj, iar, dacă se va justifica, am putea decide în viitor şi alte dezvoltări de aici”, ne-a spus Versemann, care ne-a explicat şi politica companiei: „suntem adepţii paşilor mărunţi”.
Cursă nouă tur-retur

Noua cursă aeriană Cluj-Napoca - Munchen va fi operată din 28 martie, cu aeronave CRJ700, cu o capacitate de 70 de locuri la clasele Business şi Economic.
Noul zbor pleacă din Cluj-Napoca la ora 18.00 şi ajunge în Munchen la ora 18.45. Zborul retur decolează din Munchen la 14.45, aterizând în Cluj-Napoca la ora 17.20. Preţul unui bilet dus-întors începe de la 99 de euro.