Logan Break vine de la Paris

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dacia Logan Break sau Multi Convival Vehicle (MCV), cum i-au spus francezii, a fost prezentată, ieri, în premieră mondială la Salonul Auto de la Paris, atrăgând un număr mare de vizitatori şi

Dacia Logan Break sau Multi Convival Vehicle (MCV), cum i-au spus francezii, a fost prezentată, ieri, în premieră mondială la Salonul Auto de la Paris, atrăgând un număr mare de vizitatori şi specialişti. În ansamblu, modificările evidente sunt doar la nivelul caroseriei, pentru că platforma tehnică este aceeaşi ca şi la actuala berlină, inclusiv motorizarea.
Proiectat pe gustul românului, Logan Break se remarcă prin spaţiul mare de depozitare, dar şi prin introducerea opţională a două locuri suplimentare. În varianta cu cinci locuri, portbagajul are o capacitate de 700 litri. Dacă bancheta din spate este rabatată, volumul este uriaş, ajungând la 2.350 litri. Pentru a ajunge la aceste dimensiuni, lungimea maşinii a crescut cu 203 mm. Pentru accesul la portbagaj, obişnuitul haion a fost înlocuit cu două uşi care se deschid în lateral, la fel ca la Renault Kangoo. Pentru a întări imaginea unei maşini bune la toate, garda la sol a fost crescută la 160 mm. Modelul este echipat standard cu două airbaguri, iar Dacia consideră că dotările de siguranţă îi vor permite să obţină cu uşurinţă trei stele la testele EuroNcap, din cinci posibile. În România, comercializarea modelului Logan Break va începe în luna octombrie, iar preţurile vor fi cuprinse între 8.200 de euro şi 11.600 de euro, cu toate taxele incluse.

Acum 37 de ani, în plin regim comunist, pe porţile Uzinei de Autoturisme din Piteşti ieşea prima Dacie 1300 produsă sub licenţă Renault. Primul Break avea să vină patru ani mai târziu, în 1973. Începutul părea promiţător, dar nimeni nu putea să prevadă ce va urma. În 1999, Uzina din Piteşti a devenit o marcă distinctă a Grupului Renault. Francezii erau în plină expansiune şi aveau nevoie de o marcă subsidiară pentru a oferi produse noi la un preţ scăzut.Chiar dacă pariul cu maşina de 5.000 de euro nu a fost onorat, cu Dacia Logan, Renault a reuşit exact ce şi-a propus: un antemergător de succes pentru celelalte modele ale firmei pe aşa-numitele pieţe emergente. Din America Latină şi până în Africa, vânzările de Logan sunt în creştere, ca să nu mai vorbim de faptul că şi pieţele Europei Occidentale cer această maşină. Break-ul nu este decât următorul pas în acapararea clienţilor. O maşină pragmatică, la un preţ accesibil, cu minimum de dotări, dar fără rabat la calitate. Greu de rezistat tentaţiei!

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite