Litoralul bulgăresc se vinde bine la pachet cu Delta Dunării

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Chiar dacă rivalitatea dintre ofertele turistice româneşti şi bulgare a devenit de notorietate în special pe segmentul estival şi pe piaţa autohtonă, cele două ţări ar putea promova oficial

Chiar dacă rivalitatea dintre ofertele turistice româneşti şi bulgare a devenit de notorietate în special pe segmentul estival şi pe piaţa autohtonă, cele două ţări ar putea promova oficial o ofertă comună de petrecere a vacanţei.

Este vorba despre crearea unor circuite menite să vândă "la pachet" locaţii care sunt considerate puncte forte ale ofertei turistice ale celor două ţări, care vor fi adresate în special pieţelor îndepărtate, precum Statele Unite sau Japonia. Efortul acestor turişti (inclusiv cel financiar, din cauza transportului) de a vizita aceste zone îndepărtate va fi recompensat de faptul că pot fi văzute mai multe locuri decât dacă ar fi ales doar Bulgaria, de exemplu.

Problema circuitelor comune a fost abordată ieri la Târgul Mondial de Turism World - Trade Market de la Londra, de către Ovidiu Silaghi, ministrul pentru IMM, comerţ, turism (MIMMCTPL) şi Anelia Krushckova, preşedintele Agenţiei de Stat pentru Turism din Bulgaria.

"Cu o lungime a litoralului mai mare cu o treime decât litoralul românesc, Bulgaria şi-a dezvoltat oferta turistică pe specificul litoralului, dar nu beneficiază de diversitatea geografică şi culturală pe care o are România. De aceea, crearea unei oferte comune care să cuprindă locaţii turistice din ambele ţări ar putea aduce mai mulţi turişti în această zonă a Europei, ambele ţări având numai de câştigat, atât financiar, cât şi ca prestigiu turistic", a spus Silaghi.

Bulgarii, cu un pas înaintea noastră

Propunerea este bună, cu atât mai mult cu cât este aplicată deja cu succes de către tour-operatorii bulgari de circa doi ani, care vând peste Ocean pachete de produse care includ şi destinaţii din România. Bineînţeles, accentul este pus pe oferta Bulgariei, unde turiştii îşi petrec de altfel marea majoritate a timpului, fiind "punctate", din România, Delta Dunării sau unele obiective culturale. Tot la târgul de la Londra, România încearcă să se impună, potrivit ministrului Silaghi, prin oferta sa de ecoturism, capitol la care deţine "oportunităţi deosebite", de exemplu un "un turism mai apropiat de natură, tendinţă tot mai pregnantă în ultima perioadă la nivelul omenirii".

Oricum, în primele două zile ale acestei manifestări destinate profesioniştilor, se constată o creştere a interesului acestora pentru oferta românească, în special pentru turismul cultural şi cel de afaceri. De altfel, potrivit Luciei Morariu, secretar de stat pentru turism, gradul de statisfacţie a turiştilor englezi care au vizitat România pentru oferta sa culturală este foarte ridicat, nivelul de mulţumire mare fiind legat de calitatea atracţiilor şi a ghizilor specializaţi. Roxana Bălcescu, manager la CMB Travel, unul dintre expozanţii de la Londra specializaţi pe turismul cultural, declară că se constată o creştere substanţială a interesului din zone care până acum au stat în expectativă, un exemplu fiind piaţa spaniolă. (Carmen Neacşu)

Societate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite